Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rallycross blir elektrisk

Startet av automat, søndag 17. juni 2018, klokken 10:47

« forrige - neste »

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Victor Halvorsen

Nei ett sted må grensa gå! Eneste man vil høre er hvining av hjul og plastik som krøller seg i sammenstøt... Og ikke minst, er null spenning i starten da alle kan bare klampe gassen i bånn å ikke tenke på turtall og launch controll

Amatøren

#3
Ett sted må de jo starte!

Kanskje rally er neste og da må de komme med biler som både har bra akselerasjon OG rekkevidde......... ;D

Eventuelt videreutvikle hurtigladingen.

2 * CCS porter, 3 * CCS porter.......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amoss

Sitat fra: Victor Halvorsen på søndag 17. juni 2018, klokken 20:25
Nei ett sted må grensa gå! Eneste man vil høre er hvining av hjul og plastik som krøller seg i sammenstøt... Og ikke minst, er null spenning i starten da alle kan bare klampe gassen i bånn å ikke tenke på turtall og launch controll
Model S 85D

Bondeknøl

Sitat fra: Victor Halvorsen på søndag 17. juni 2018, klokken 20:25
Nei ett sted må grensa gå! Eneste man vil høre er hvining av hjul og plastik som krøller seg i sammenstøt... Og ikke minst, er null spenning i starten da alle kan bare klampe gassen i bånn å ikke tenke på turtall og launch controll

Amatøren

Blir vel mye forskning med dynamisk kraft og bremsefordeling mellom for- og bakaksling og maksimalt drag i og ut av svinger.

Martin Schanche laget seg et slikt sinnrikt system i sin fossil rallycross bil.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ferry

Jeg snakka med en rallycrossfan og elbilmotstander om dette, men han var helt klar på at elektrisk måtte være glimrende i den sporten. Korte seanser med ladetid mellom. Helt naturlig at det starter i rallycross. Lydfansen kan kose seg med langløp. Le Mans gikk nå i helga. Blir nok ei stund til det blir på batteri. Men hydrogenklasse kommer snart  :+1: https://www.motorsport.com/lemans/news/le-mans-hydrogen-class-world-endurance-1046195/


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA