Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV Software/Firmware

Startet av Usikker, fredag 15. juni 2018, klokken 16:01

« forrige - neste »

Usikker

Dette er dagens verions 2018/06/15, (fikk dette av Kia Norge  i dag)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Et usynlig bilde på Android Tapatalk plattformen

Usikker

Får legge en her da :-)  _OE_   bytta navn ?
Litt ragisk at de ikke kan få fiksa dette forumet... får jo ikke redigert på en posting heller... fikk en typo error også forrige posten men ikke mulig å redigere

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#3
Takker... Får slenge dette på disken når jeg skal på 1.års service 9.juli .... Ja gått tilbake til mitt  gamle nick.. I Tapatalk (android) får jeg redigert mine innlegg

Via_9+

goggo

OK, takk for det Usikker.
Fikk ny 2018 modell levert i dag og den har samme versjoner, så da vet jeg at jeg har de siste.

Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

_OE_

Da er 1 års service utført (<7000km)... Var litt uklart hva de hadde gjort... Fikk ikke noe dokumentasjon.... I det minste var det kostnadsfritt

Via_9+


Ole K

Har fått oppdatert til -E530.170925 osv i min bil også.  Veikartene ser ut til å være gode, 
MEN elendig guide til ladestasjoner.  Kan ikke skjønne annet enn at avstand er målt i luftlinje.  <og mange mangler også.  Dårlig (mildt sagt) av BOS ikke å få orden på dette - forhandlerne har hva importør gir dem.  Dermed lar importør forhandlere i stikken.





Ole K - Bur i Vågå

hanche

Jeg fikk samme versjon i min nye 2018-modell, levert sent i mai.

Ikke vet jeg hvem skal klandres for kvaliteten på kart og slikt. Importøren, eller Kia?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

_OE_

En *nyttig* nyhet etter oppdatering er at volumet på radioen dempes v/rygging.... Ang navigasjon... Så hadde det vært like greit at den ikke medfulgte..Når  en benytter Waze/Android-auto så stemmer i allfall kartet så nogenlunde... Ladestasjoner burde oppdatering vært brukerstyrt

Via_9+


Usikker

Sitat fra: hanche på torsdag 12. juli 2018, klokken 14:42
Ikke vet jeg hvem skal klandres for kvaliteten på kart og slikt. Importøren, eller Kia?

Det er Kia... har vært i direkte kontakt med de og kommentert dette og de har ingen planer om å slippe dette løs sånn at man f.eks. kan laste ned karter fra Internett eller på annen måte holde dette oppdatert...
Enig med @_OE_   dette kunne de spart seg for og når forhandler heller ikke oppdaterer de tre første gratis...
Kommer ikke til å bruke ei krone på det der men jeg nevner det for Kia hver gang jeg er i kontakt med de... de trenger å høre at de har laga noe som er talentløst


Eller så er jeg i "dialog" med Kia og min forhandler...  Forhandler hevder at det ikke er noen oppdatering til bilen min selv om jeg har fått det "svart på hvitt" fra Kia Norge.. ref. første post i denne tråden..
Mulig jeg har valgt feil merkeforhandler...  Gjenstår å se hva Kia Norge svarer

Problemet mitt er bl. annet at lyden dempes litt sånn tilfeldig når jeg rygger dvs. når bilen står i R kan den slå seg av og på flere ganger... men stort sett virker det ikke, radion har en tendens til å vise en   -    i stede for navn på radiokanaler i memory lista og autolyst er utrolig treg til å slå på lys i tuneller.
Mulig BOS forhandler er et bedre valg å ta service på ?  skal sjekke til uka
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

m0nkey

Sitat fra: Usikker på torsdag 12. juli 2018, klokken 19:32
... autolyst er utrolig treg til å slå på lys i tuneller....
Slik har det alltid vært med KIA Soul (bensin utgaven også) og slik er det også med Hyundai Ioniq.
Jeg mistenker at det er med vilje lagt inn en forsinkelse i programvaren.
KIA Soul EV Classic (2015)

hanche

Noen grep må man ta slik at lyset ikke slår seg av og på ustanselig når det er skumring. Forsinket reaksjon er ett av flere virkemidler. Men det kunne absolutt vært gjort bedre, ja. Selv bruker jeg ikke automatikk på lyset, men styrer det manuelt. Det hender jeg glemmer meg inntil jeg er langt inni tunnelen, men stort sett går det fint.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Har fått oppdatert min i dag... men en ting... Dere som har 2018/30kWh utgaven.... Mutes lyden når der setter den i revers  ?
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Kort sagt: Ja. Jeg tipper det er for at du skal høre om folk utenfor bilen roper til deg.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

goggo

Sitat fra: Usikker på fredag 20. juli 2018, klokken 17:44
Har fått oppdatert min i dag... men en ting... Dere som har 2018/30kWh utgaven.... Mutes lyden når der setter den i revers  ?

Ja, men du kan skru det av eller på i settings på multimediaenheten.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA