Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV Software/Firmware

Startet av Usikker, fredag 15. juni 2018, klokken 16:01

« forrige - neste »

Usikker

Ok... det som er status på min 18 utgave er; Den skal ikke ha denne funksjon

må neste le litt av dette
Bilen har det jo.... men det virker litt tilfeldig... dvs. mest ikke men en gang i mellom så funker det.
Ref. teknikker som oppgraderte bilen min i dag.. De hadde sjekka med Kia Norge...  -> Den bilen skal ikke ha det..

Får ta opp igjen dette med Kia etter ferien, ser ikke ut som de har kontroll på hva de driver med
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Var innom forhandler bare for å vise at denne bilen har menyen for å slå av på "muting" av lyd ved revers..
De tok bilde av skjermen og skulle kontakte Kia..

Ellers så har jeg fått region støtte på DAB'n... da jeg kryssa over til vest på RV7 her tidligere skifta NRK P1 over riktig men den viser det ikke i displayet... Sto fortsatt Buskerud/Vestfold/Telemark selv om jeg hadde passert Eidfjord på vei vestover
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#17
Fikk dekktrykk feil indikasjon her om dagen... Tenkte det sikkert var en bug fra softwareupdaten.... Men det viste seg å være en spiker rett i dekkbanen.(så dekktrykk sensorene er ikke helt bortkastet) .. Så nå er det innkjøpt reparasjonssett til bildekk.. Så får se om det funker.... Ellers så har OBDII enheten sluttet å virke... Så det var nok et bomkjøp fra China.. Så ingen tilgang til canbus

Via_9+

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

#19
Noe lignende fra Biltema... Så jobben er utført... Så vi går se om det holder seg tett... Hadde jo bilen til service forrige måned... Da jeg skulle demontere dekket... Viste det seg at en hjulmutter var borte... En må tydeligvis sjekke bilen grundig etter service... Hadde sikkert ikke merket manglende mutter uten at dekket punkterte

Via_9+

Falcon64

Jeg har også fått nytt version på min Soul 2015 modell,

Tidligere stoppet hurtiglading på 84 %, nå stopper den på 94%, det var en forskjell på 2015 og 2016 modellene.

Da slipper man å starte hurtiglading på nytt for å komme til 94%.


E

Ingen andre som opplever at avstand til nærmeste ladestasjon er i feil format etter siste oppgradering? Hos oss er denne i miles selv om alt annet er km.

hanche

Jeg er overrasket over at noen overhode bruker kartfunksjonen til å finne nærmeste ladestasjon. For meg er den i hvert fall totalt ubrukelig, siden den både er kronisk utdatert og ikke skiller på hurtigladere og andre typer ladepunkter. Så nei, jeg har ikke oppdaget dette, og tviler litt på at mange andre har det heller.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –


Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

urabus

Står ingen plass i mine servicepapirer at jeg må sjekke/stramme hjulmuttere.
Løsner de har BOS bergen en case . Regner med de har brukt momentnøkkel.




Sitat fra: _OE_ på søndag 05. august 2018, klokken 17:37
Noe lignende fra Biltema... Så jobben er utført... Så vi går se om det holder seg tett... Hadde jo bilen til service forrige måned... Da jeg skulle demontere dekket... Viste det seg at en hjulmutter var borte... En må tydeligvis sjekke bilen grundig etter service... Hadde sikkert ikke merket manglende mutter uten at dekket punkterte

Via_9+


Ole K

Sitat fra: Falcon64 på torsdag 16. august 2018, klokken 08:59
Jeg har også fått nytt version på min Soul 2015 modell,

Tidligere stoppet hurtiglading på 84 %, nå stopper den på 94%, det var en forskjell på 2015 og 2016 modellene.

Da slipper man å starte hurtiglading på nytt for å komme til 94%.
Ole K - Bur i Vågå

Usikker

Da er 30000km utført, vet ikke hva de har sjekka, min bedre halvdel fikk ikke med noe sjekkliste så jeg har sent mail og etterlyst den
Ny firmware på bilen + at media og kartenhet er oppdatert
Media enheten fikk en oppdatering da den stadig slo seg over på AM på radio delen når bilen starta
pris 4500,-
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Så lenge du betaler må du jo få en sprek. av hva som er gjort/deler... hadde du service hos BOS ?... noen spesielle feil mellom 15000 og 30000 km ?

Usikker

Hadde service her :   https://skotvedt.no/
Ikke noe feil mellom 15 og 30 bortsett fra at radion hopper over på AM en gang eller to i uka, har vært sånn siden den var ny men nå skal det være fiksa...  Går som ei kule... Logger fra Torque viser normale verdier som da den var ny
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA