Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think City 2010 lader ikke etter dvale

Startet av yoloswaggins, torsdag 14. juni 2018, klokken 22:22

« forrige - neste »

yoloswaggins

Hei!

Skulle være borte i to uker og tenkte det var best at batteriet skulle kjøles ned. Holdt inne resett i 10sec. Batteriet var på 60%

To uker senere lyser bare lampen til venstre (kontakt i), den lader ikke, varmer heller ikke opp batteriet virker det som. Dette etter 40t med laderen i veggen. Power limit, verksted og rød batterilampe lyser. Jeg har ladet 12v batteriet.

Noen tips?

Bor i Bergen. Verksted?

Vidar_S

Jeg har dessverre ikke noen veldig gode tips, men jeg hadde bortimot tilsvarende erfaring ifjor høst med min 2010-modell. Zebra-batteriet gikk helt tomt for strøm og nektet å våkne av dvalen. Min bil gikk riktignok gjennom oppvarmingsfasen, men nektet å starte lading i etterkant.

Prøvde å finne noen verksteder i Bergen som hadde diagnoseapparat, men alt sånt er sendt bort til elbilmek i Asker så det er ikke akkurat lett å finne noen svar. Det endte med at jeg fant meg en annen Think med fungerende batteri men som ellers relativt sliten og fikk flyttet over batteriet. Det kostet antakelig mer enn det var verdt, men siden den gang har Think'en gått som en klokke og jeg kommer aldri til å la batteriet bikke under 20% igjen.

-Vidar

yoloswaggins

Takk for svar! Noen andre som vet noe?

Har gått over sikringer, de ser fine ut.

Selger bilen! Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA