Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering august / september

Startet av Nicholai, torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

emmern

Får bilen den 11 september. Litt trist dato, men man kan jo snu på flisa og si at man hyller USA og deres produkter.  :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

redeyechris

Har også snakket med delivery og avtalt opphenting den femte september! Altså fire måneder ventetid tar slutt snart!
Tesla Model S75D Sep 2018

_reeb

Sitat fra: _reeb på tirsdag 31. juli 2018, klokken 14:44
TMX 100D (Non-PUP)
Bestilt: 16/05
Låst: 21/05
VIN: 22/05
Ferdig produsert: 22/06
Beregnet leveringstid: August - Early September

Status: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Skal til Bergen

Hadde avtalt utlevering i dag, 28 september.
Ble nettopp oppringt av Tesla om at bilen ikke blir utlevert i dag likevel :(

De må bytte en kromlist og denne må bestilles fra Drammen eller Nederland, så mest sannsynlig ikke utlevering før 3-4 dager.

Bra de går over og sjekker at bilen er ok før utlevering, men kjedelig det skulle skje meg :(
Håper det ikke er andre ting som dukker opp på utleveringsdagen.

Nicholai

Sitat fra: _reeb på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:54
Sitat fra: _reeb på tirsdag 31. juli 2018, klokken 14:44
TMX 100D (Non-PUP)
Bestilt: 16/05
Låst: 21/05
VIN: 22/05
Ferdig produsert: 22/06
Beregnet leveringstid: August - Early September

Status: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Skal til Bergen

Hadde avtalt utlevering i dag, 28 september.
Ble nettopp oppringt av Tesla om at bilen ikke blir utlevert i dag likevel :(

De må bytte en kromlist og denne må bestilles fra Drammen eller Nederland, så mest sannsynlig ikke utlevering før 3-4 dager.

Bra de går over og sjekker at bilen er ok før utlevering, men kjedelig det skulle skje meg :(
Håper det ikke er andre ting som dukker opp på utleveringsdagen.

Litt sent å oppdage det samme dagen som utlevering og gi beskjed timer før. Men virker jo værtfall som de får ordnet det relativt fort da. 3-4 dager er jo fort i tesla land. Jeg har utlevering 12 september og må fly til trondheim for henting. Håper ikke jeg får samme telefon som deg samme dag som utlevering..

_reeb

Ble oppringt igjen i dag.
Delen finnes ikke i Norge, de viste heller ikke om det finnes i Europa, må kanskje sendes fra USA.
Spurte om hvorfor ikke de se hvor delen finnes på lager, men hadde de ikke mulighet til...

Jeg ba dem ringe meg tilbake over helgen for å bekrefte om de har fått tak i del eller ikke.

Har satt opp ny utleveringsdag 6. september, men vet ikke om det litt er optimistisk med tanke på at delen kanskje må sendes fra USA.

What-a-watt

Kan du ikke ta bilen uten kromlist, og få satt den på når delen kommer?

Nicholai


_reeb

Kromlist over vinduet som må byttes.
Vet ikke hvordan det er å kjøre uten den. Men ikke et alternativ for meg å ta den ut slik.

Jeg har utlevering i Bergen.

pers1

Tweet melding til @tesla og @elonmusk, måtte selv vente 5mnd på sunvisor til nye X
https://twitter.com/perstesla/status/1034792771427676162?s=21
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

EVTerra

Sitat fra: Whatwatt på torsdag 23. august 2018, klokken 23:24
Jeg kryssposter denne:

Inatt går det en båt fra Dundalk havn i Baltimore med 2000 Tesla-biler. Båten er ventet til Zeebrügge 4 september, og heter Carmen.

Vet du om alla bilar på Carmen går till Norge, eller även till EU-destinationer (Sverige, Tyskland, Holland etc?)

What-a-watt

Mener at Carmen, som akkurat nå ankom Bremerhaven, har med seg biler til Sverige (Wallhamn), og Norge (Drammen). Sannsynligvis omlasting i Bremerhaven.

EVTerra

Sitat fra: Whatwatt på onsdag 05. september 2018, klokken 09:49
Mener at Carmen, som akkurat nå ankom Bremerhaven, har med seg biler til Sverige (Wallhamn), og Norge (Drammen). Sannsynligvis omlasting i Bremerhaven.

Tack Whatwatt! Men måste inte Teslor som levereras till EU (dvs Sverige) gå via Holland för att "monteras" där?

What-a-watt

#102
Sitat fra: EVTerra på onsdag 05. september 2018, klokken 10:17
Sitat fra: Whatwatt på onsdag 05. september 2018, klokken 09:49
Mener at Carmen, som akkurat nå ankom Bremerhaven, har med seg biler til Sverige (Wallhamn), og Norge (Drammen). Sannsynligvis omlasting i Bremerhaven.
Tack Whatwatt! Men måste inte Teslor som levereras till EU (dvs Sverige) gå via Holland för att "monteras" där?

Har også hørt at det gjøres noe med EU-biler før de slippes ut. Mener at det gjøres i Tilburg, og jobben tar noen dager. Arabian Breeze som nå ligger i Wallhamn kommer fra Bremerhaven, men den kan selvsagt ha med seg andre bilmerker. Tror AB skal videre til Drammen i dag eller i morgen.

Nicholai

Sitat fra: _reeb på onsdag 29. august 2018, klokken 14:39
Ble oppringt igjen i dag.
Delen finnes ikke i Norge, de viste heller ikke om det finnes i Europa, må kanskje sendes fra USA.
Spurte om hvorfor ikke de se hvor delen finnes på lager, men hadde de ikke mulighet til...

Jeg ba dem ringe meg tilbake over helgen for å bekrefte om de har fått tak i del eller ikke.

Har satt opp ny utleveringsdag 6. september, men vet ikke om det litt er optimistisk med tanke på at delen kanskje må sendes fra USA.

Noen oppdateringer om bilen din?

_reeb

Som fryktet, ingen utlevering i morgen  >:(

De trodde nye deler skulle bli levert i dag, men det skjedde altså ikke.
De har ingen kontroll på hvor dele finnes eller når de får de inn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA