Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering august / september

Startet av Nicholai, torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

chiefoff

Bestilte en Inventory x75 sist lørdag. Påfølgende mandag snakket eg med delivery at bilen nå stod i en havn, og levering var slutten av sept/begynnelsen på Okt. På my tesla står det bare at eg skal bli kontaktet av en Tesla person. Fikk også opplyst om at bilen ble ferdig produsert i slutten av Juli

Siste mail eg fikk fra dem vedr. bilen var på Onsdag 15.08.18, og da var den "underveis". Vil det da si at den nå er på vei over dammen eller?

What-a-watt

Du får flere slike mail hvor det står "Underveis". Dette har ikke noe med bestillingen å gjøre. Bare at du har meldt deg på en nettside hvor du har bedt om å få tilsendt informasjoner.

Det tar nok litt tid (noen uker) før du får høre noe mer, og tror nok du må påregne 6-8 uker før bilen ankommer.

Nicholai

Alltid beregn mer tid enn de sier. Jeg bestilte i slutten av april og hadde tentativt andre halvdel av august. Så langt ser det ut som det blir i midten av september for min del

What-a-watt


Nicholai

Nei coustome. Men tesla tid tror jeg går litt senere enn vanlig tid

georglu

I dag fikk jeg installert laderen i garasjen. Alt klart for at bilen skal få komme hjem. 11.9 kan ikke komme fort nok!
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

redeyechris

Og i dag har endret statusen på mytesla i beregnet leveringstid August 31, 2018 - September 7, 2018. Da starta no å bli spennende!
Tesla Model S75D Sep 2018

Mabe

Fikk også samme leveringsperiode i dag. Fikk ordnet forsikring og ellers det som manglet, ringte så Delivery. De kunne opplyse at bilen står i Norge, og jeg vil snarlig bli kontaktet for fastsettelse av leveringsdato.

Nicholai

Jeg ble oppringt av en hyggelig kar fra delivery og avtalt overtakels 12. September! Fikk samtidig pratet om finansiering og forsikring.
Legger ved tidsintervallene mine for de som er interresert

Bestilt ny TMS 75D.
Bestilt: 30/04
Låst: 07/05
Vin+ production: 08/05
Lastet på skip til europa: 11/06
Ankommet havn i Europa: 01/08
Tlf fra tesla: 21/08
Avtalt levering: 12.09

Tid fra bestilling til levering:4.5 mnd

tessy

Bestilte en X100D inventory i idag hos Tesla, kunne da velge blant litt forskjellige biler, som alle var kommet til Zeebrygge, og har søkt om lån hos DNB på vel 0,99%, men leser her at renten kun gjelder de som blir reg innen 16.sept, vil det si att om biler kommer en uke forsinket så får eg 3,3%?

What-a-watt

Mente det var bestilt innen 16 sept., og levert innen utgangen av sept. Ikke sikker, da dette ser ut til å endre seg fra tid til annen.

chiefoff

Sitat fra: tessy på onsdag 22. august 2018, klokken 00:47
Bestilte en X100D inventory i idag hos Tesla, kunne da velge blant litt forskjellige biler, som alle var kommet til Zeebrygge, og har søkt om lån hos DNB på vel 0,99%, men leser her at renten kun gjelder de som blir reg innen 16.sept, vil det si att om biler kommer en uke forsinket så får eg 3,3%?

Når var estimert levering fra selger da?

tessy

De sier 20.sept, men ifølge selger idag er det bestilling innnen 16.sept, ingenting om når bilen må være levert iht til rentekampanjen. Og det gir jo litt mer mening, for lettere å forholde seg til bestillingstidspunkt, enn att de må ha levert alle biler innen 16.sept..

What-a-watt

Jeg kryssposter denne:

Inatt går det en båt fra Dundalk havn i Baltimore med 2000 Tesla-biler. Båten er ventet til Zeebrügge 4 september, og heter Carmen.

What-a-watt

Og her er estimerte seilingstider fra Zeebrügge til Drammen:


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA