Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering august / september

Startet av Nicholai, torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

Nicholai

Bestilt ny TMS 75D.

Bestilt: 30/04
Låst: 07/05
Vin+ production: 08/05
Lastet på skip til europa: 11/06
Estimert levering august/september
Pick up i Trondheim.

Noen andre som har estimert levering samme som meg?

Jeg antar min blir sendt fra san fransisco siden den gikk rett fra production til lastet på skip. I såfall er min gjetning at den er på morning midas. Hva tenker dere?

georglu

#1
TMS 75D bekreftet bestilt i går. Estimert levering fra design studio var august.

Bestilt: 11.06
Låst: 18.06
VIN: 19.06
Lastet på skip: 02.07
Estimert levering: Sent august/september
Pick up: Drammen

Vil jeg kunne se oppdatert estimert levering noe sted etter at bilen er bekreftet?

Sitat fra: Nicholai på torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16
Lastet på skip til europa: 11/06
Estimert levering august/september

Hvordan kan du ha estimert levering i august/september når den allerede er på vei? Tar bilen så lang tid over dammen?

EDIT 31/7: Snakket med Tesla i dag. Bilen er fortsatt på vei over USA og ennå ikke kommet seg på båten. Han anslo levering til midten av september.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

georglu

Får man en egen e-post når bilen produseres? Jeg ser at det står at den er i produksjon på MyTesla, men det kan vel ikke stemme siden den ble bekreftet i går?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

HaraldRex

...ikke ha alt for store forhåpninger til kvaliteten på og hyppigheten til oppdateringer av statusen. Det er nemlig meget begrenset.

Min X var feks. 66(!) dager "i produksjon" - noe den selvsagt ikke egentlig var...

georglu

Kommer noen biler tidligere i produksjon enn andre? Fikk svar fra Delivery om at fordi jeg hadde speccet bilen som jeg hadde (kun metallic lakk av fysiske features, ellers alt standard), så går den kjappere i produksjon enn normalen.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

georglu

Jeg er spent på om jeg får EK- eller EV-skilter. Det er vel ikke mange EK-skiltene igjen?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Nicholai

Sitat fra: georglu på tirsdag 19. juni 2018, klokken 09:12
TMS 75D bekreftet bestilt i går. Estimert levering fra design studio var august.

Bestilt: 11.06
Låst: 18.06
VIN: 19.06
Lastet på skip: TBD
Estimert levering: TBD
Pick up: Drammen

Vil jeg kunne se oppdatert estimert levering noe sted etter at bilen er bekreftet?

Sitat fra: Nicholai på torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16
Lastet på skip til europa: 11/06
Estimert levering august/september

Hvordan kan du ha estimert levering i august/september når den allerede er på vei? Tar bilen så lang tid over dammen?

Ja synes det er litt lang tid. De ringte meg fra tesla sist uke og oppdaterte meg. Sa bilen var på ski og forventet levering var andre halvdel av august. Synes det er lang tid i transit. Misstenker den sendes fra san fransisco og tar derfor noen ekstra uker.

Tror estinatoren på desigb studio er vell opptimistisk. Når jeg bestilite sto det juni/juli, men når jeg snakket med dem på tlf sa de august. 

Nicholai

Sitat fra: georglu på tirsdag 26. juni 2018, klokken 10:14
Jeg er spent på om jeg får EK- eller EV-skilter. Det er vel ikke mange EK-skiltene igjen?

I skrivende stund er høyeste ek på 98 tusen. Men ligger nok fortsatt lavere skilt hoss forhandlere. Tror vi kanskje akkurat kommer i skillet mellom ev og ek. Håper selv jeg får EV!

georglu

Sitat fra: Nicholai på onsdag 27. juni 2018, klokken 09:52
Tror estinatoren på desigb studio er vell opptimistisk. Når jeg bestilite sto det juni/juli, men når jeg snakket med dem på tlf sa de august.

Ok. Hos meg stod det estimert levering i august, så mest sannsynlig får jeg vel bilen i september.

Ble litt optimistisk med tanke på ferdigprodusering når Tesla sa at bilen min var speccet på en sånn måte at den kommer tidlig i produksjon. Kan jo håpe på at den blir skipet snart.

Fikk du epost når ble lastet på skip?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Nicholai

Sitat fra: georglu på onsdag 27. juni 2018, klokken 10:44
Sitat fra: Nicholai på onsdag 27. juni 2018, klokken 09:52
Tror estinatoren på desigb studio er vell opptimistisk. Når jeg bestilite sto det juni/juli, men når jeg snakket med dem på tlf sa de august.

Ok. Hos meg stod det estimert levering i august, så mest sannsynlig får jeg vel bilen i september.

Ble litt optimistisk med tanke på ferdigprodusering når Tesla sa at bilen min var speccet på en sånn måte at den kommer tidlig i produksjon. Kan jo håpe på at den blir skipet snart.

Fikk du epost når ble lastet på skip?

Nei jeg sjekket mytesla daglig. En veldig hyggelig dame ringte en uke senere og fortalte bilen var lastet på skip, og samtidig ville bekrefte noen andre detaljer. I følge den hyggelige damen har jeg estimert andre halvdel av august.

Det er veldig variabelt hvor mye tid det tar fra bestilling. Ser noen er nede i 2 måndeder fra bestilling til levering. Virker som tesla setter inn alt for å levere mest mulig på slutten av hvert kvartal som sikkert har noe med ventetid å si.

georglu

Sitat fra: Nicholai på onsdag 27. juni 2018, klokken 18:17
Nei jeg sjekket mytesla daglig. En veldig hyggelig dame ringte en uke senere og fortalte bilen var lastet på skip, og samtidig ville bekrefte noen andre detaljer. I følge den hyggelige damen har jeg estimert andre halvdel av august.

Hvordan ser MyTesla ut når den er i transitt/på skip?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016


georglu

Interessant at jeg ikke har noen beregnet leveringstid i min MyTesla. Når dukket den opp for deg?

Er estimatet i Design Studio bare et useriøst guesstimate?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

redeyechris

E har bestilt model S 28 april og bestillingen låst ei veke seinare. Siden den dagen på my Tesla sto at bilen var i produksjon. På tirsdag ble oppdatering at biler er lastet på skipet og er på vei til Europa. Beregnet leveringstid seint August, september.
På design studio når e bestilte bilen beregnet leveringstid var juli men selgeren e snakka med var sikkert at det skulle bli levert slutten av august.
Tesla Model S75D Sep 2018

georglu

Sitat fra: redeyechris på torsdag 28. juni 2018, klokken 00:05
På design studio når e bestilte bilen beregnet leveringstid var juli men selgeren e snakka med var sikkert at det skulle bli levert slutten av august.

Selger har hele tiden sagt september til meg. Ganske tydelig at design studio-estimatene er i overkant optimistiske.

Får håpe på den kan bli levert ca medio september når jeg kommer tilbake fra ferie. :D
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA