Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tanke: Samle skjermbilder av Elbil-kritikere, slik at vi kan le av de om 10 år

Startet av Torpedo Ted, torsdag 19. juli 2018, klokken 11:49

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Hver eneste dag ser vi helt latterlige diskusjonsinnlegg fra elbil-hatere i nettaviser etc. Vi ser jo allerede i dag hvor utrolig teite de fremstår, men folk flest tror fremdeles på alle mytene.

Det hadde vært morsomt å begynne å ta skjermbilde av innlegg, og samle på de, slik at de kan publiseres på en nettside om 10 år.

Det var nok mange kritikere til internett også, men veldig få ble foreviget slik som denne.

Nå har vi muligheten til å forevige slike morsomheter!

goggo

Hehe, denne Leif Osvold hadde jo faktisk helt rett i mye av det han skrev i den artikkelen, han klarte bare ikke å se hvor PCen med Internett og programvare ville utvikle seg videre :)
Han skriver at mennesket er et sosialt vesen og derfor kan ikke PCen erstatte menneskenes behov for å samhandle og gjøre ting sammen.
Nå vet vi jo at det er nettopp til samhandling og sosiale aktiviteter at PCen viste vei, og senere har disse funksjonene på grunn av den teknologiske utviklingen blitt overført fra PCen og videre til mobil telefonen.  Dette viser jo bare hvor enormt IT verdenen har endret seg på disse 20 årene, fra I hovedsak å være en plattform for å løse teknologiske problemer til å være en samhandlings- og sosial plattform mer enn noe annet.

Ja, det er sikkert interessant om 20 år å se tilbake på elbil diskusjonene som vi har nå, men personlig så vil jeg tro at både vi elbil optimister og alle andre ikke idag klarer å forutse hvor utviklingen går.

Forøvrig så ser jeg at Leif Osvold fremdeles er en aktiv samfunns debattant.
https://www.minervanett.no/skribent/leif_osvold/


Mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Bondeknøl

Men vi har jo endel latterlige diskusjoner her inne også? Jeg føler i hvertfall at jeg er med på endel.

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Leif1

Konvertitt fra S til X

Orbit

Hadde vi hatt et forum hvor vi kan regne med at vedlegg/bilder er tilgjengelige om ti år så.......  :angel:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Motorwatt

Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bondeknøl

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. juli 2018, klokken 16:58
Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....
Eller kanskje vi om 10 år har funnet ut at det å sitte mest mulig i bil ikke er så kult allikevel?

ganton

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. juli 2018, klokken 16:58
Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....
Jeg lever i fortiden: Skulle ønske jeg hadde 200km rekkevidde  ;)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ganton på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:47
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. juli 2018, klokken 16:58
Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....
Jeg lever i fortiden: Skulle ønske jeg hadde 200km rekkevidde  ;)
Enig: det er ikke mange elbiler i dag som faktisk har 200km praktisk rekkevidde :)

downlow

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. juli 2018, klokken 16:58
Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....

Trenger ikke vente 10år. Jeg sitter allerede og ler av meg selv  ::)
Vurderer bensin bil neste gang, ganske snart tenker jeg..
2017 Leaf Tekna 30 kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA