Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til "identifisering" av Kia Soul utgave. *Løst*

Startet av teddytusen, onsdag 13. juni 2018, klokken 20:35

« forrige - neste »

teddytusen

Hei. Vi har endelig bestemt oss for elbil, og slik det ser ut nå blir det Kia Soul. Vi har funnet en som passer vår lommebok. Det er en bil som har gått som demobil i Tyskland, og var førstegangsregistrert 1/4 2017. Det påstås å være en 2017 modell, men her blir vi litt usikre. Fant en artikkel fra i fjor der det står at 2017 modellen fikk 30kW mot 27 i 2016 utgaven. Selger sier at det er 25(!) kW i denne og sier også at det er 3 "varianter" av Kia Soul.Han visste ikke om dette var en Classic eller Exclusive, men mente at dette var "nivå 2 av 3".  Jeg trodde det kun fantes Classic og Exclusive, der kun sistnevnte hadde varmepumpe. Mulig både jeg og selger trenger litt opplæring her. :) Utvidet rekkevidde (30kW og varmepumpe) kan få litt å bety for kona som skal pendle med bilen. Minst en av delen bør i alle fall være tilstede.

Usikker på om jeg får lov å legge til en link siden dette er mitt første innlegg, men jeg prøver likevel. Kan noen våge å si litt om denne bilen basert på hva de ser i annonsen..?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121502424&fks=121502424


goggo

Det var 2018 modellen som kom med større batteri på 30KWh, denne kom vel i salg på sommeren 2017 tror jeg.
På 2018 modellen så er det 3 utstyrsvarianter: CLASSIC (uten varmepumpe), ACTIVE (med varmepumpe, men uten skinnseter), EXCLUSIVE (med alt utsyr).
På 2017 og tidligere modeller var det kun valg mellom CLASSIC og EXCLUSIVE.

For å finne ut hvilken modell det er så må du få VIN nummeret til bilen. Det står på et skilt som kan leses gjennom frontruten, nede i hjørnet på førersiden.

Når du har VIN nummeret så kan du slå opp detaljer (bl.a. årsmodell) her:
https://www.vindecoderz.com/EN/Kia


mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Usikker

Hei sjekk denne tråden så finner du nok ut av hvilke modell det er snakk om

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39079.0

Det er chassienummer som identifiserer om det er en 27kwh eller 30kwh utgave... Dette skille går i Q2/3 2017 en gang.
De som er 30kwh defineres hos Kia som 2018 modeller selv om de kom i Q2/3 2017

Soul finnes i 3 utgaver, Classic, Active, Exclusive
http://www.kia.com/no/modeller/soul-ev/tekniske-data/

Få tak på reg nummer eller chassie nummer så går det an å finne ut hva det er
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Ref. annonsen... Soul har ikke regnsensor og Xenon lys og hvis annonsen er riktig med parkeringssensor foran og bak er det en Exclusive men da skal den ha skinnseter også og det har den ikke på bildene så da er det nok en Active

Mye rart i den annonsen
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Beklager ble litt dobbeltposting med @goggo, glemte å oppdatere tråden før jeg posta
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

maruch

Om 3-nivåers utstyrvarianter kom med 2018 utgave, og denne her ble registrert  i april 2017, så altfor tidlig for å være slik, så jeg tror at dette er heller classic utgave, uten varmepumpe.
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

teddytusen


goggo

Hei Teddytusen, du skal ikke kjøpe min da?
Mye billigere enn den du ser på, og du kan hente den i dag hvis du vil :)

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39997.msg687924#msg687924


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

teddytusen

Takker for tilbudet, men det ble både for langt å kjøre, og for mange km på telleren.

teddytusen

Da fikk jeg endelig VIN-nummeret, men det sa meg ikke så mye mer enn at det var som jeg trodde, en 2016 mod. Jeg klarer ikke å se hvilken utstyrspakke det er... Hvor/hvordan finner jeg dette..?

Usikker

Alt skal kunne dekodes fra vin koden men litt usikker på hva du skal se etter
Du kan jo kontakte Kia Norge... de skal vite alt om dette
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

teddytusen

Iom at vi nå vet at det er en 2016 mod OG at det sannsynligvis ikke er en Exclusive går vi heller for en vi vet er nettopp det. Den har kun gått noen få tusen km lenger, og vi skal prøvekjøre den på lørdag. Om alt er så bra som det ser ut, så kommer vi hjem med vår første elbil. :)

maruch

Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

teddytusen

Takk takk. Vi får den ikke med hjem i morgen dersom vi velger å kjøpe den, men får den levert på tunet på mandag. Ikke verst. :)

teddytusen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA