Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Maks ladenivå

Startet av Mippen, onsdag 13. juni 2018, klokken 13:50

« forrige - neste »

Mippen

Jeg pleier å bruke timer for å lade bilen slik at den er ladet til 100 % når jeg skal avgårde på jobb. I det siste har den ikke startet å lade slik at jeg bare har 80 %. Har derfor tilbakestilt computeren, men finner ikke instilling for minste ladenivå. Lader den automatisk til 80 % for å så lade til 100 % rett før?
Fremtiden er elektrisk.

sveander

via Car Net ? Der kan nemlig ladenivå stilles
Computer i bilen?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Mippen

Car-net på pc da? Finner ikke på appen.
Fremtiden er elektrisk.

brako79

#3
Under bilegenskaper. (se bilde nedom)
Ellers må du inn på ladelokasjonene og stille max lading på ladested der, nederst i appen. (legg til ladested, hvis du ikke har noen definert)
Du finner menyen under avreisetid. (Planlegging for oppvarming av bil)

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Mippen

Takk for svar. Den lader fortsatt bare til 100 % når den vil. Lader til 80 % om kvelden siden jeg har satt minste ladenivå til 80 %, men den vil ikke starte alltid med timer og lade til 100 %. Senest i dag hadde jeg satt avgangstid til 0710, klokken 7 var den fortsatt 80 %.
Fremtiden er elektrisk.

brako79

#5
Hva står øvre ladegrense til under avgangstid da? Denne må stå til 100% hvis du ønsker at den skal være 100%.
Må også huke av at det skal være avgangstid for lading og/eller klima.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA