Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe Med hengerfeste og 750 Kg

Startet av morten69, mandag 21. august 2017, klokken 22:23

« forrige - neste »

bjaolsen

Sitat fra: tothebone på onsdag 13. september 2017, klokken 21:41


Det er jo OK å oppfordre til forsiktighet, men hvorfor skal en alltid være anonym med helt nyopprettet konto for formålet ?

Blir litt vanskelig å ta helt på alvor, kan heller ikke forstå hvorfor RBI skal være så stemt i mot dette med tilhengerfeste. De burde jo jobbe for at dette forblir lovlig og ikke bare si NEI.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Griffel

#31
https://www.tu.no/artikler/fikk-godkjent-tilhengerfeste-pa-elbilen-sin-na-har-vegvesenet-ombestemt-seg/407358

Fikk først godkjent tysk løsning, nå et forhåndsvarsel om at vedtaket omgjøres.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Knut Røe

Utrolig. Biltrangsynet sin 4-kanthet har ingen grenser.

Griffel

Sitat fra: tiger`n på lørdag 23. september 2017, klokken 08:35
Utrolig. Biltrangsynet sin 4-kanthet har ingen grenser.
Kritikken bør vel heller rettes mot Renault (og ander fabrikanter).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Amatøren

Sier dette noe om det?

Denne har Renault godkjent. Riktig nogen kun for 25 stykk som et forskningsprosjekt.
https://www.tu.no/artikler/denne-elbilen-har-kjort-fra-paris-til-drammen/376403
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

bjaolsen

Det er jo trist dette egentlig, men det nytter vel ikke sikte på Statens vegvesen, med ymse karakteristikker.

SVV er jo "bare" budbringeren, i det at de forvalter lover og forskrifter. De definerer dem ikke, det ligger på en annet sted og kan kanskje også "omdirigeres" gjennom en sak i EFTA-domstol el. (evt. at noen i et departement "tar til vettet" og initierer en forskrifts/lovendring) 

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Rav4_EV

Sitat fra: bjaolsen på mandag 25. september 2017, klokken 11:28
Det er jo trist dette egentlig, men det nytter vel ikke sikte på Statens vegvesen, med ymse karakteristikker.

SVV er jo "bare" budbringeren, i det at de forvalter lover og forskrifter. De definerer dem ikke, det ligger på en annet sted og kan kanskje også "omdirigeres" gjennom en sak i EFTA-domstol el. (evt. at noen i et departement "tar til vettet" og initierer en forskrifts/lovendring) 

Med all respekt; dette er tøv.

Her har SVV all skyld. De har ingen problem med å gi tillatelse, det har Bergen trafikkstasjon bevist.
De er bare redd det skal komme tilhengerfester på flere biler enn det fabrikantene ønsker.




22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: bjaolsen på søndag 17. september 2017, klokken 22:06
Det er jo OK å oppfordre til forsiktighet, men hvorfor skal en alltid være anonym med helt nyopprettet konto for formålet ?

Blir litt vanskelig å ta helt på alvor, kan heller ikke forstå hvorfor RBI skal være så stemt i mot dette med tilhengerfeste. De burde jo jobbe for at dette forblir lovlig og ikke bare si NEI.

Sikkert fordi man jobber hos en Renault forhandler og ikke tør å stå frem med arbeidsgiver, og derfor heller oppretter en ny brukerkonto for å gjemme seg....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

lord nuker

Har det kommet noen dom fra SVV om dette er lovlig ombygning eller ikke? En Zoe blir jo mye mer aktuell om jeg kan hive hengeren bakpå fremfor å måtte låne bil fra slektninger hver gang jeg trenger å bruke hengeren. 750kg hengervekt er lite, men slår jo glatt Kangoo sine 350kg lett.

HCO

Jeg har en Zoe 240 nå, og en 400 i bestilling. Om det blir mulig med hengerfeste på 400-en, ser jeg lett for meg at det blir 2 stk Zoe på gårdsplassen, og at fossilbilen ryker.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

lord nuker


Jon Braathen

For å omgå systemet kan av registrere bilen i Norge, ta bilen til Tyskland for å montere hengerfeste, så kan bilen registreres i Tyskland, få godkjenninger og papirer i orden og så av registrere bil i Tyskland for å registrere bilen I Norge igjen, med godkjenningspapirer fra Tyskland kan ikke SVV nekte for ombyggingen med hengerfeste da den er godkjent i annet EØS land.  Problem løst. Litt knot, men ikke dyrt...
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA