Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første FSD-feature allerede til høsten?

Startet av georglu, mandag 11. juni 2018, klokken 14:42

« forrige - neste »

spirrevipp

Sitat fra: M@rtin på torsdag 28. juni 2018, klokken 15:03
Og derrrr gikk FSD-prisen opp og koster nå den runde sum av 50.000 NOK ...

Merkelig at de kun skrur opp prisen på aktivering i etterkant egentlig. Kanskje de kalkulerer med at de må gjøre hardware-oppgraderinger for å kunne levere FSD funksjonalitet som duger til noe?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Belloq

ja de har jo allerede gått fra 2.0 til 2.5 , så tipper de må ha inn litt mer penger for alle oppgraderingene de må gjøre
P85 2014

emmern

Jeg får nok bilen min ute i september så blir spennende om dette er på plass da. Da kan det hende jeg aktiverer denne biten før jeg tar ut bilen. Det vil koste 25 000 helt til de gir meg nøklene.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

emmern

Hvor sannsynlig er det egentlig at dette kommer til Norge? Summon via nøkkelen er ikke lov en gang, og så vidt jeg vet så er ikke summon særlig smart? Hva skjer hvis du står litt skrått i forhold til car port, eller har kanten av inngangen mot hekken?

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Håpløst tidspunkt å sette opp prisen på. De må ta GIGANTISKE steg på autopiloten, og ikke minst FSD-funksjonaliteten, før det gir noen som helst mening å tenke på dette, annet enn som utviklingssponsing. Så ufattelig langt fra selvkjøring som de er i dag, så syns jeg det er på tide at de viser noe før de begynner å forlange mer.

emmern

Jeg tipper de kommer til å rulle ut noe FSD-funksjonalitet som stopp på rødt lys og slike ting, noe som mange kanskje hadde forventet at var i EAP. Vet ikke om det er noe jeg trenger da man ikke kan eller SKAL stole på dette før om leeeenge. Betale 25 000 ekstra for å være årvåken, da kan man like gjerne kjøre selv.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

cra

Sitat fra: emmern på onsdag 11. juli 2018, klokken 16:27
Hvor sannsynlig er det egentlig at dette kommer til Norge?

Tenker det ikke nøædvendigvis er helt usannsynlig. Ketil Solvik-Olsen er positiv til selvkjørende biler, og det er allerede gjort endringer i lovverket for å tillate det. Om det gjeldende lovverket er tilstrekkelig for å slippe til Tesla pr i dag vet jeg ikke. En fører som skal følge med bak rattet burde trekke godt i positiv retning.

http://www.mtlogistikk.no/artikler/gront-lys-for-selvkjorende-biler-i-norge/413098
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emmern

Det høres jo bra ut, men med tanke på at Summon ikke fungerer via nøkkelen engang, så håper jeg at FSD ikke blir begrenset til California og Arizona...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

daktari

Juridisk, (bortsett fra markedsføringsmessige), er det ingenting i veien for å lansere FSD som Nivå-2, dvs. "Please keep hands on wheel at all times". At bilen kjører oss rundt i beyn, men vi kan måtte ta over på et halvt sekund.Føreren har da ansvaret for kollisjoner etc, ikke Tesla.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Ja, de har en lang vei å gå enda før de kan skylde på myndighetene.

Futurecar

Er det noen som vet om FSD er noe nærmere lansering? Har kjøpt inventory bil og er usikker på om vi skal ta kostnaden med fsd. Tesla selgerene vet ingenting om det kommer eller ei... kjedeli å betale 20k å noe for noe som kanskje ikke blir lovlig mens vi har bilen...

emmern

Det vet ingen, men jeg hadde tatt det med uansett pga salgsverdi. Du betaler 20 000 for å garantere deg mot at bilen blir utdatert.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Futurecar

Synes egentlig det er latterlig at de kan ta betalt for noe de ikke kan/har lov å levere. Itillegg til at de heller ikke vet når du eventuelt kan få det... man burde heller fått tilbud om å betale samme prisen når det blir lansert den første uka etc. Og prisen deretter stiger...

emmern

Ja det er jo en risk for at man ikke får det, men da blir det en ny class action i USA. I Norge er selvkjøring i stor grad legalisert, så de kan ikke gjemme seg bak reguleringer her ;)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

georglu

De første FSD-features er lovt til v9 av softwaren som er planlagt å komme i høst. Bilen blir nok ikke selvkjørende med det første, men det kan jo komme enkeltfeatures på veien dit. For øvrig vil oppgraderingen til AP3-hardware være gratis for biler med FSD aktivert i følge Tesla/Musk. Det er grunn god nok for meg å få med den oppgraderingen uten å betale mer enn dobbelt for FSD i etterkant for å få den.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA