Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabler inkl ved kjøp

Startet av AJ82, søndag 10. juni 2018, klokken 20:39

« forrige - neste »

AJ82

Noen som vet hva slags kabler som følger med bilen og evt lengde på disse?

A.J.

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Nordlands

Det følger i hvert fall med en Mode 2 kabel for Schuko og en Type 2 Mode 3 kabel som jf. tilbehørskatalogen er 6 m lang. Siden det nevnes industrikontakt på følgende side følger det vel kanskje med adapter til det også.
https://www.jaguar.no/i-pace/a-eie-en-elbil


I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

AJ82

Sitat fra: Nordlands på søndag 10. juni 2018, klokken 23:55
Det følger i hvert fall med en Mode 2 kabel for Schuko og en Type 2 Mode 3 kabel som jf. tilbehørskatalogen er 6 m lang. Siden det nevnes industrikontakt på følgende side følger det vel kanskje med adapter til det også.
https://www.jaguar.no/i-pace/a-eie-en-elbil




Supert. Da slipper jeg å kjøpe egen kabel til ladestasjon foreløpig ihvertfall  :)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

jorn.nik

Sitat fra: Nordlands på søndag 10. juni 2018, klokken 23:55
Det følger i hvert fall med en Mode 2 kabel for Schuko og en Type 2 Mode 3 kabel som jf. tilbehørskatalogen er 6 m lang. Siden det nevnes industrikontakt på følgende side følger det vel kanskje med adapter til det også.
https://www.jaguar.no/i-pace/a-eie-en-elbil



Hva menes med «industrikontakt»?


Sent from my iPhone using Tapatalk

S.S

Industrikontakt er 16 eller 32A, rød eller blå stikk. Alt annet enn den på bildet.
Som andre har påpekt, ser dette ut som type1, altså USA utgaven, men med europeisk Schuko...
Men; Uansett, om dette er det vi får, ser kabeltykkelsen ut til at 16 A er maks.
Altså 3,6 kW.

jorn.nik

Sitat fra: S.S på onsdag 13. juni 2018, klokken 07:25
Industrikontakt er 16 eller 32A, rød eller blå stikk. Alt annet enn den på bildet.
Som andre har påpekt, ser dette ut som type1, altså USA utgaven, men med europeisk Schuko...
Men; Uansett, om dette er det vi får, ser kabeltykkelsen ut til at 16 A er maks.
Altså 3,6 kW.
OK! Takk! Jeg har 3-fas-kontakt i garasjen på 32A. (Blå). Det er mao. en stor fordel om jeg forstår riktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jkirkebo

Sitat fra: jorn.nik på onsdag 13. juni 2018, klokken 07:30
Sitat fra: S.S på onsdag 13. juni 2018, klokken 07:25
Industrikontakt er 16 eller 32A, rød eller blå stikk. Alt annet enn den på bildet.
Som andre har påpekt, ser dette ut som type1, altså USA utgaven, men med europeisk Schuko...
Men; Uansett, om dette er det vi får, ser kabeltykkelsen ut til at 16 A er maks.
Altså 3,6 kW.
OK! Takk! Jeg har 3-fas-kontakt i garasjen på 32A. (Blå). Det er mao. en stor fordel om jeg forstår riktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan nesten garantere deg at Jaguar ikke kommer med en adapter for den særnorske 4-pins blå kontakten (resten av Europa bruker 3-pins blå og 5-pins rød). Det du derimot kan gjøre er å sette opp en ladestasjon i garasjen som kan kobles til industrikontakten. Da slipper du å bruke penger på elektriker, så det er helt korrekt at det er en stor fordel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

S.S

... Eller bruke en 32A ladekabel med trefaskontakt, evt adapter til enfas.
Mener på at hr Kirkebø selger adaptere, og snertne semiportable ledestasjoner, med stikkkontakt påmontert, til omtrent prisen det koster å få ut elektriker?
Jeg har og 32A blå trefaskontakt i garasjen, og vil kunne lade med 7,2 kW.
Hadde adapter 3-fas til 1-fas blå til Teslaens originalkabel.

jkirkebo

Sitat fra: S.S på onsdag 13. juni 2018, klokken 11:07
... Eller bruke en 32A ladekabel med trefaskontakt, evt adapter til enfas.
Mener på at hr Kirkebø selger adaptere, og snertne semiportable ledestasjoner, med stikkkontakt påmontert, til omtrent prisen det koster å få ut elektriker?
Jeg har og 32A blå trefaskontakt i garasjen, og vil kunne lade med 7,2 kW.
Hadde adapter 3-fas til 1-fas blå til Teslaens originalkabel.

Adapter er ikke godkjent på fast ladeplass hjemme, de er kun for tilfeldig bruk her og der (f.eks på jobb eller på hytta). Men vi kan levere ladestasjon som kan kobles til stikket ja, inkl. integrert B-vern. Den er dog ikke "semiportabel" men beregnet for fastmontering på vegg.

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

S.S

Topp!

Her er et annet alternativ, en kamerat bestilte en slik:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68377107

Kan bestilles med trefas stikkontakt, så passer den rett i veggen.
Om du har den med på tur, er det mye mer sannsynlig å finne trefas blå enn enfas, iallefall i Norge.
Så kan en bruke adapter til andre midlertidige behov

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA