Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av liten elbil til pendling

Startet av PNR1A, søndag 10. juni 2018, klokken 19:57

« forrige - neste »

bårdk

Solgte min iMiev 2012-modell for et par måneder siden og tok EU-kontroll før salget. Den viste at den hadde så godt som full batterikapasitet. Priset den nok litt for lavt siden den ble solgt første dagen på Finn.

elekTrond

@bårdk: Du som nylig har solgt. Hva er reelle priser på ymse trilling-årganger om nå dagen?

@PNR1A:
Jeg ville fortsatt prøvekjørt, om ikke annet for å kjenne og høre etter ulyder i hjuloppheng, bremser og støtdempere osv...

Sett bort fra første strek bør du få f.eks. 5-6km/strek på motorveg og 7-8km/strek på landeveg. Her kan/bør/må mer erfarne trillingvognførere korrigere meg.

       
  • 70 km 11/16 = 6,4km/strek - rask landeveg med litt tettsted
  • 50 km 7/16 = 7,1 (20km landeveg + 30 km motorveg kl. B, AC av, ferietrafikk)
  • 50 km 9/16 = 5,5 (20km landeveg + 30 km motorveg kl. B, AC på, rask trafikk)
YMMV (YourMievMayVary : )

Åssen er det med alder/DOT-kode og mønsterdybde på s/v-dekk? Der ryker du på 7-10K for åtte nye dekk. I en annonse skrev selger at nye bremser foran kostet 5K ferdig montert. Trekker rattet til siden? Er frontruta veldig slitt? Ulyd i kupévifta? Blåser AC kaldt? Virker varmen? Etc osv...
'13 Mjau

PNR1A

@elekTrond

Svaret ditt overgår mine tekniske evner. :)

Mitt inntrykk er at bilen kunne være bedre vedlikeholdt. Ikke noe årskontroll i det hele tatt. Noe "batterioppgradering" samt airbag sjekk bilen ble innkalt til og "bremsesjekk" før salg. Prøvde bilen i ca. 15 min på E18 i 80km/t, rattet føles litt tungt. Enten litt for lite luft i dekk eller noe verre. Tror jeg dropper alt, takk til alle for innspill
Nissan Leaf Nordic 30kWh

bårdk

Solgte min 2012-modell for 65K (53000 km), med en liten bulk. De fleste i Oslo-området da jeg solgte lå fra 68K til 75K.

PNR1A

Den jeg kikka på, kunne jeg få for 47K, ble solgt til 55K :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

PNR1A

Har prøvd en trilling i går. År 2011, ca 58000km. Startet med 100% batteri, antatt rekkevidde 93km. Vi kjørte ca. 22km, stortsett ring i Oslo (70-80km/h) og AC på hele tida. Gikk ned til 14 bar. Bør jeg sjekke batteriet (kanskje finne noen som har caniOn)? Eieren sier han klarte 110km i Oslo et par ganger.

Står i annonse at AC kompressor ble byttet nylig. På kvitteringen fra BoS jeg fikk se står "Trekker ikke..." og pris på ca. 6500kr. Eieren sier at de måtte koble av hele AC mens han ventet på delen men at han kunne kjøre bilen uten problem. Ligger ikke pris på kompressor bytte på ca. 18-19K (Elbilmek o.l.)? Kanskje noe annet han byttet? Resten ser OK, velhold bil, må kjøpe vinterdekk. Er rattet så "tung" på trilling, har Leaf pr. idag og det er mye lettere å vri.

På forhånd takk for innspill og råd.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

hsa77

Du kan jo ta en tur til en forhandler å få prøvekjørt en ny trilling, da har du jo en benchmark på hvordan en perfekt trilling skal være.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA