Skrevet av Emne: Vurderer kjøp av liten elbil til pendling  (Lest 798 ganger)

bårdk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Vurderer kjøp av liten elbil til pendling
« Svar #15 på: onsdag 13. juni 2018, klokken 18:40 »
Solgte min iMiev 2012-modell for et par måneder siden og tok EU-kontroll før salget. Den viste at den hadde så godt som full batterikapasitet. Priset den nok litt for lavt siden den ble solgt første dagen på Finn.

elekTrond

• Hero Member
  • Personlig tekst
    • Vis profil
« Svar #16 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 09:07 »
@bårdk: Du som nylig har solgt. Hva er reelle priser på ymse trilling-årganger om nå dagen?

@PNR1A:
Jeg ville fortsatt prøvekjørt, om ikke annet for å kjenne og høre etter ulyder i hjuloppheng, bremser og støtdempere osv...

Sett bort fra første strek bør du få f.eks. 5-6km/strek på motorveg og 7-8km/strek på landeveg. Her kan/bør/må mer erfarne trillingvognførere korrigere meg.
  • 70 km 11/16 = 6,4km/strek - rask landeveg med litt tettsted
  • 50 km 7/16 = 7,1 (20km landeveg + 30 km motorveg kl. B, AC av, ferietrafikk)
  • 50 km 9/16 = 5,5 (20km landeveg + 30 km motorveg kl. B, AC på, rask trafikk)
YMMV (YourMievMayVary : )

Åssen er det med alder/DOT-kode og mønsterdybde på s/v-dekk? Der ryker du på 7-10K for åtte nye dekk. I en annonse skrev selger at nye bremser foran kostet 5K ferdig montert. Trekker rattet til siden? Er frontruta veldig slitt? Ulyd i kupévifta? Blåser AC kaldt? Virker varmen? Etc osv...
'13 Mjau

PNR1A

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 09:42 »
@elekTrond

Svaret ditt overgår mine tekniske evner. :)

Mitt inntrykk er at bilen kunne være bedre vedlikeholdt. Ikke noe årskontroll i det hele tatt. Noe "batterioppgradering" samt airbag sjekk bilen ble innkalt til og "bremsesjekk" før salg. Prøvde bilen i ca. 15 min på E18 i 80km/t, rattet føles litt tungt. Enten litt for lite luft i dekk eller noe verre. Tror jeg dropper alt, takk til alle for innspill
Nissan Leaf Nordic 30kWh