Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar I-Pace tråder for Jaguar I-Pace temaer og ikke for Tesla

Startet av Vannkraft, søndag 10. juni 2018, klokken 19:23

« forrige - neste »

Vannkraft

Med fare for å tråkke noen på tærne

Jeg synes at nesten alle trådene her under "Jaguar I-Pace" ender opp med diskusjoner om Tesla og dens fortreffelighet i forhold til I-Pace. Det gjør trådene lite matnyttig for oss som søker kunnskap og informasjon om I-Pace.

Som et eksempel synes jeg diskusjonstråden rundt konfigurering av I-Pace nå er blitt helt ubrukelig fordi den er stappfull av innlegg om helt andre saker.

Dette er bare en henstilling - vi lever i et fritt land


Postinger som omhandler Tesla og Teslas ladenettverk hører inn under Tesla sine kategorier. Diskuter Tesla der!  Hvis noen likevel må diskutere Tesla vs. IPace, så bruk kun denne tråden. Inlegg i andre IPace tråder, som omhandler Tesla og Teslas ladenettverkblir flyttet til den tråden. Dette vil gå utover kvaliteten på tråden, men vil til gjengeld gjøre andre emner om iPace mer interessant for de som er interessert i IPace, noe som bør gavne alle brukere av elbilforumet.

Lars
Forum admin



GreenBeHH

Støtter dette innlegget :+1: :+1: :+1: Nå må vi konsentrere oss om å forberede oss til å motta denne fantastiske bilen så må de andre holde på med sine evige betraktninger rundt andre modeller på sine tråder.  Det er faktisk en mye bedre fungerende i-Pace Facebook side, som enda fungerer for det den er ment som.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

S.S

Om du sikter til tråden Jag vs. S75 Tesla konfigurering, så gir jo overskriften en liten pekepinn og innbydelse til de som er overbeviste om Teslaen sin fortreffelighet.  Bare å hoppe over om du ikke vil lese mer om Tesla.
Derimot er jeg helt enig i at det er forsøpling å avbryte alle mulige andre tråder med Teslafacts som ofte er best case Tesla vs worst case I-Pace.

Touring

Jeg var og tok en titt på I-pace etter de testene som har dukket opp. Virker som en utrolig flott bil! Klarer seg både på bane og terreng,  imponerende! Har lavt nummer på Audien. Hvis ikle denne blir veeeeldig bra så blir det Jaguar på meg☺

Counterpointer

Synes det er viktig å ikke bli helt fanatisk. Noen sammenligninger må jo være lov.

Er dog helt enig at noen (bruker «Tesla» f eks) burde modereres. Noen fanboys vil det alltid være, og bør vel tolereres i små doser?

I-Pace er en såpass unik bil at vi må tåle litt misunnelse

Gordon Retriever

Sitat fra: S.S på søndag 10. juni 2018, klokken 20:34
Om du sikter til tråden Jag vs. S75 Tesla konfigurering, så gir jo overskriften en liten pekepinn og innbydelse til de som er overbeviste om Teslaen sin fortreffelighet. 

Som om jeg skulle sagt det selv - bortsett fra at du fikk det til å høres litt mer diplomatisk ut.

At I-Pace engasjerer teslafansen understreker inntrykket av at Jaguar er den første elbilen som reelt kan sammelignes med Tesla.

Problemet er at det for tiden nesten ikke diskuteres Jaguar i Jaguar-delforumet,  noe som fører at  innlegg som ikke er teslarelaterte, er på grensen til å virke off-topic...

Vannkraft

bump!

Er det ikke mulig å holde Tesla temaer unna i-pace tråder??

Jeg ønsket å lese litt om i-pace tester og ender opp med å skumme gjennom diskusjoner om Teslas service problemer

Intet mindre enn utrolig, er det ingen som kjenner en moderator som kan ta noen grep?

Touring

Ja, er veldig rart. Ta en titt på Audi-forumet. I praksis helt dødt etter disse Tesla-misjonærene  ødela enhver tråd. Seriøst interesserte dropper ut og går andre steder desverre.

Vannkraft

"Let's digg in" og ikke gi opp

Det er en utmerket funksjon i dette forumet som heter "Rapporter til moderator", den må vi begynne å bruke når en tråd havner helt på avveie.

Jeg er moderator på et annet forum og som moderator har man anledning til å fjerne innlegg eller å splitte tråden og starte en ny fordi innlegget er off-topic.


Touring


Gordon Retriever

Jeg tror ikke elbilforum har moderatorer - kun en administrator som griper inn og gir karantene for de verste overtrampene, og som helt sikkert også gjør endel usynlig arbeid som f.eks. hindring av ren spam.  Et alternativ kan være at noen kontakter administrator og tilbyr seg å hjelpe til med å være moderator i Jaguar-delforumet.

At nesten all diskusjon snus til å handle om Tesla er ikke nytt, en stund ble det diskutert svært mye Model 3 i Bolt/Ampera-e-delforumet.

I stedet for å vente på at en moderator skal ordne opp, er det flere ting man selv kan gjøre:
-La være å delta i "Model S75D vs iPace"-tråden, slik at den dør snarest mulig.
-Gi vennlige og konsise meldinger om at dette ikke er Tesla-forumet når dette er nødvendig.
-Ta aktivt del i i-Pace relaterte diskusjoner slik at Tesla-innslaget minker. Ta opp diskusjonen i eksisterende, interessante tråder.
-Start nye, relevante i-Pace tråder.  Vær aktiv som trådstarter og grip inn hvis innholdet tar uønsket vending.
:)

Touring

Eller bare hoppe over til Facebook. Hvis brukerne forsvinner herfra vil kanskje noe skje

jokr

Det kan til tider bli for mye Tesla ladegnål, men om i-Pace skal sammenlignes med andre konkurenter er det jo kun Tesla som er alternativet. Har ikke noe i mot Tesla sammenligninger, men når menigheten kommer da takker jeg for meg. VW skal dø og Tesla kommer til å levere 3mill biler om noen få år. Litt bakkekontakt kan være bra. Men å ikke nevne Tesla i det hele tatt er vel kanskje å ta litt vel hardt i. For meg sto jo nettopp valget mellom en Modell X og en I-Pace, og skal vel være ærlig å si at om kvaliteten til Tesla hadde vært bedre (Modell X) hadde nok sansynligheten for at jeg hadde gått for den vært større.

(I denne post, Tesla 7 / I-Pace 3)
2018 Nissan Leaf Tekna

Gordon Retriever


Counterpointer

Sitat fra: jokr på søndag 17. juni 2018, klokken 19:52
Det kan til tider bli for mye Tesla ladegnål, men om i-Pace skal sammenlignes med andre konkurenter er det jo kun Tesla som er alternativet. Har ikke noe i mot Tesla sammenligninger, men når menigheten kommer da takker jeg for meg. VW skal dø og Tesla kommer til å levere 3mill biler om noen få år. Litt bakkekontakt kan være bra. Men å ikke nevne Tesla i det hele tatt er vel kanskje å ta litt vel hardt i. For meg sto jo nettopp valget mellom en Modell X og en I-Pace, og skal vel være ærlig å si at om kvaliteten til Tesla hadde vært bedre (Modell X) hadde nok sansynligheten for at jeg hadde gått for den vært større.

(I denne post, Tesla 7 / I-Pace 3)
Posten illustrerer et dilemma godt.

Er ganske enig med jokr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA