Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skinnseter og dashbord i myke materialer

Startet av Trond.m, søndag 10. juni 2018, klokken 17:56

« forrige - neste »

thomasski

Etter en tretimers prøvetur av fossil-Kona i går så mener jeg at viftene i setet er verdt hver bidige krone. Foretrekker skinn i bil pga unger men blir ofte klam, selv med AC på fullt.

Stjerneglis

Det er mange som har innstillingen at skinninteriør er uslitelig og vedlikeholdsfritt, noe som ikke er tilfelle. Skinn må renses og smøres regelmessig og man skal være obs på avfarging og slitasje forårsaket av klær.

I følge folk som lever av interiørreparasjoner er skinnet i nye biler ikke lenger like slitersterkt som i gamle dager, mens de nye moderne syntetiske stoffene i setetrekk er nærmest uslitelig (med forutsetning av at man gidder å støvsuger setene i ny og ne). Innslag av kunstig skinn gjør det også vanskeligere å reparere ifm skader.

Men vi har likevel bestilt skinn i Konaen :)

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Turbato

Jeg har bestilt skinn kun for å få kjøleviftene. De er helt prima, særlig ettersom jeg typisk er varm og fruen typisk er kald.

Limodriver

Min erfaring er at det tidvis kan være gunstig å få blåst litt kald luft over Kona slik at det foregår nedkjøling heller enn nedsmelting 8) jeg har også bestilt skinn for å kunne ha muligheten til egen komfort samt kunne justere temperaturen på Kona.

Spajderman

Hehe, det var et av de bedre ordspillene på Kona som har kommet!

Har selv bestilt skinn, fossilkonaen som vi prøvekjørte hadde stoffseter så vi fikk ikke prøvd ut ventileringen, er spent på effekten! Vi har samme problem som dere med temperaturforskjell, så forhåpningene er høye!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA