Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kan jeg forvente og få Kona mi i hus?

Startet av Arthur Morgan, lørdag 09. juni 2018, klokken 23:31

« forrige - neste »

andy99

Sitat fra: shorizo på mandag 18. juni 2018, klokken 14:45
I følge selger jeg snakket med i dag så får kommer de første bilene i august som demobiler. Men alle med kønummer skal denne uken få en e-post direkte fra Hyundai om estimert leveringstid.
Skal vi vente på enda en mail fra Hyundai sentralt, det kan jo ta sin tid :o
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE

Mao var det løgn fra Hyundai når de i april sa at kundebiler var i produksjon...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Turbato

Jeg er fysen på Hyundai Kona Electric, men rakk ikke ventelisten. Beskjed fra forhandler i dag er at ved bestilling i dag (les: 2. juli) vil leveringstiden være på rundt halvannet år. Aner ikke om dette er basert på 17. juni-bestillingene.

trykkertor

Sitat fra: HPSE på mandag 18. juni 2018, klokken 15:06
Mao var det løgn fra Hyundai når de i april sa at kundebiler var i produksjon...
Ikke nødvendigvis.
Hyundaiselgere har hintet om at de ikke ønsker å levere ut større mengder biler av en helt ny modell i fellesferien. Dette for å klare intern logistikk, kommunikasjon og kundetilfredshet.
Folk som går ut i ferie, folk på vei tilbake fra ferie, beskjeder som forsvinner i overgangen. Hva er gjort og ikke gjort, hvem har ansvaret her, hvilken selger sin bil er dette, hvor langt er klargjører kommet på denne bilen.......

Rocklobster

Sitat fra: shorizo på mandag 18. juni 2018, klokken 14:45
I følge selger jeg snakket med i dag så får kommer de første bilene i august som demobiler. Men alle med kønummer skal denne uken få en e-post direkte fra Hyundai om estimert leveringstid.
"I følge en selger" :)
Gir liten mening å pøse ut masse demobiler når de uansett har solgt alt de klarer å produsere ut neste år.

birgerdammen


Trond.m

Sitat fra: birgerdammen på fredag 22. juni 2018, klokken 10:31
Kønr 372, levering september, første båt.
Tja..det er vel basert på selgers gjetting. Selv har jeg nr 262 og selgeren antok at jeg ville få bil med første eller andre båt...september til oktober.

Leifen1980

Er dette opprinnelig kønummer eller nytt?
Jeg har nesten tilsvarende nummer men har ikke hørt noe fra selger enda.
Tesla MY 2021
Ford Galaxy varebil
ex Tesla M3 base performance 2019
ex Mini Cooper 3d 2015 (skulle gjerne hatt tilsvarende som elbil med laaang rekkevidde)
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Navl1

Ringte selger selv nå, kønummer 317, dark k med takluke.

Levering september/oktober.

Passer meg engentlig helt supert med litt senere levering.

Gleder meg!
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

birgerdammen

Det er opprinnelig nr.

Basert på selgers gjetning ja, og måten han gjettet på var å la fingeren gli nedover den spesifiserte lista over biler med farge og specs som er på første båt og se hvilken bil som hadde mitt kønr og navn.

Rein gjetning mao. Båten kan jo like gjerne gå på en mine i Drammensfjorden og gå rett til bunns med mann, mus og biler.

makki

Jeg har kø Nr: 2xx levering september- Okt.(husk ikke alle som bestiller/skriver kontrakt, så det kan bli levering litt tidligere enn antatt)

Navl1

Sitat fra: birgerdammen på fredag 22. juni 2018, klokken 11:03
Det er opprinnelig nr.

Basert på selgers gjetning ja, og måten han gjettet på var å la fingeren gli nedover den spesifiserte lista over biler med farge og specs som er på første båt og se hvilken bil som hadde mitt kønr og navn.

Rein gjetning mao. Båten kan jo like gjerne gå på en mine i Drammensfjorden og gå rett til bunns med mann, mus og biler.

Hater når det skjer
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Biff

Kønummer XX.
Får den i september. Snakka med selger nettopp.

andy99

Sitat fra: Biff på fredag 22. juni 2018, klokken 12:16
Kønummer XX.
Får den i september. Snakka med selger nettopp.
Da ser det ut som det er ca 2 mnd forsinkelse? Og at de mest sannsynlig ikke får 2500 biler i år. Da kønummer 13xx er ut i januar, jeg har 11xx og har desember som estimat.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

goev

Da er det offisielt: Har opprinnelig kønummer 2626 med antatt levering i Mars 2019.

Om vi regner at 70% før meg i køen har droppet ut, så har jeg i teorien køplass rundt 800. Siden første levering er i september, har de fem måneder på å levere ut 800 biler. Det kan ikke sies å være den helt store leveringstakten. Det er milevis unna de 2500 bilene de "lovte" i 2018. Kjenner jeg er litt skuffet.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA