Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware update svarteliste?

Startet av Mxoslo, lørdag 09. juni 2018, klokken 20:44

« forrige - neste »

Mxoslo

Fikk min X90D september 2017. Firmware update 2017.44 feilet en rekke ganger pga FWD sensorer. Tok noen måneder å skifte dem og fikk 2018.14 i forbindelse med FWD sensor bytte. Siden da har jeg ikke sett snurten av updates utenom en firmware fix 2018.14.2 som kom par dager etter. Kolleger og venner får nye tilsendt «hele tiden» virker det som. Har min bil havnet på en slags svarteliste? Og finnes det en måte ut av den?

Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

daktari

Det går lengre tid mellom fw-oppdateringer nå. De fleste etter 10.4 har hatt diverse bugs og har ikke blitt rullet ut i stor skala. Tipper derimot nye 2018.21.9 blir en stor utrulling. Sjekk på veihjelpstelefonen hvis du ikke har den i løpet av et par uker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Kan være forskjell etter utstyr på bilen, feks ap1 eller ap2, og kanskje ap2.5 også, og nedlastingene kan være store. Jeg opplever som regel å få oppdateringer når bilen står hjemme (der den står på wifi) og med ladekabelen i. Vet ikke om det er kriterier eller tilfeldigheter...

Noen har vel også hatt hell med å parkere tett på portene til Tesla, slik at bilen går på Tesla wifi.

Og sist men ikke minst, Tesla har sagt at det snart vil komme valg for å requeste siste software.

Mxoslo

Etter jeg startet denne tråden tok jeg det videre med Tesla og svaret var også at det kan ha vært tilfeldig. Siden da har jeg fått sw oppdateringer to ganger uten Wifi eller servicesenter. Fra 1 på 7 mnd til to på 20 dager trenger ikke bety noe, men fint å endelig se det virke
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA