Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke laddet

Startet av Bjoerknes, lørdag 09. juni 2018, klokken 12:13

« forrige - neste »

Bjoerknes

Hei. Har fått ett lite problem med å ladde min e-up. Den står programmet på att den skal være ferdiglaget kl 8.00 fra mandag til fredag.  Men ingen ting er lagt inn i helga. Prøver nå å tvangsladde via CAR-met men kommer ikke inn på bilen:( står bare prøv senere. Så mitt spm er! Finnes det andre måter å starte landinga på?? På forhånd takk

Amatøren

Inne i bilen mellom "girvelger" og koppholder er det 12V uttak og tre knapper.

Den knappen som det er symbol med ledning og stikkontakt på (har ikke bilen med på arbeid, men tror det er den til høyre av de tre) kan du trykke på for å starte lading manuelt etter at bilen er koblet til lader. Det er manuell start stopp av lading med den.

Bruker du den når bilen er tilkoblet hurtiglader og lading pågår stoppes den....... Slipper å bruke ladebrikke for å avslutte.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sveander

Jeg har hatt mange tilfeller nå i varmen hvor den ikke har ladet. Det er en termostat i kontakten som slår ut når det blir for varmt. Det er visstnok forbedret på nyere ladekabler.

Ellers så er jo Car Net ikke til å stole på som vi har diskutert 1 mill ganger her.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

brako79

Er litt forskjell på CarNet app og CarNet via PC.
Så prøv begge deler, havner vel på forskjellige servere.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA