Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model X og tilhenger

Startet av Nerias, lørdag 09. juni 2018, klokken 11:20

« forrige - neste »

Nerias

Hva er erfaringen med å kjøre bil med tilhenger. Har kjøpt TMX og tenker å hente båten med bilen. Båten veier ca 900 kg.

Nasatech

Sitat fra: Nerias på lørdag 09. juni 2018, klokken 11:20
Hva er erfaringen med å kjøre bil med tilhenger. Har kjøpt TMX og tenker å hente båten med bilen. Båten veier ca 900 kg.

Har aldri kjørt med så tung last, men har 4 barn og kjører med henger hver gang vi er på hytta. Ikke noe problem. Det er vindmotstand som evt. tar batteriet og ikke så mye vekten.

Men se på TeslaBjørn. Han har hentet flere båter og tror han henter en denne uken.


CaZpaH

Sitat fra: Nerias på lørdag 09. juni 2018, klokken 11:20
Hva er erfaringen med å kjøre bil med tilhenger. Har kjøpt TMX og tenker å hente båten med bilen. Båten veier ca 900 kg.

Her er Bjørn Nyland sin erfaring:
https://www.youtube.com/watch?v=DnXgWsIIkeo

Ser at forbruket går veldig opp. Har vel i overkant av 400 Wh per 50km når han trekker båt.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Nerias

Takk for tips, dette virker til å være grei skuring  ;)

geear

X er fantastisk å trekke henger med. Har nok hatt 2,5 tonn bak min. Da går den vel omtrent som en normal familiebil..  :laugh:

Men som andre sier, aerodynamikken betyr mye for forbruket, og båter har vel vist seg å ikke komme spesielt godt ut selv om de ikke veier så mye.

Nasatech

Jeg har en henger som jeg bruker til hageavfall. Den merker jeg nesten ikke noe på forbruket på. Merkelig nok


PiotrB

We are pulling this one https://www.humbaur.com/de/anhaenger/pferdeanhaenger/balios/ with one horse inside (1500kg total) and our MX uses 380Wh/km on average on a 450km route. Feels much better to pull trailers with MX than our old ICE.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA