Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.21.9

Startet av sjokomelk, lørdag 09. juni 2018, klokken 11:15

« forrige - neste »

Vhagar

Håper denne blir svært så kortvarig og krysser fingrene for versjon 9 i august.

Tok en tur nå bare for å være sikker. Resatte instrumentpanelet, resatte MCU og tok en full reset med 5 minutter og 45 sekunders venting (timet med mobilen). Fortsatt ikke autoviskerfunksjon hverken i stille 1 eller 2. Det er ikke godt å merke forskjell på tidsintervallene mellom de heller.

Jeg får ta en tur innom service, igjen, for det virker som funksjonen er skrudd av på bilen min de siste par software versjonene. Mulig sensorfeil? Og at det er det jeg får opp en lynmelding om fra tid til annen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

sjokomelk

Sitat fra: daktari på torsdag 14. juni 2018, klokken 18:00
Er heller ikke fornøyd med autoviskerne. Går de aldri over i kontinuerlig visking automatisk? Sitter her i sommerstormen og den visker hvert 5. Sekund i både auto 1 og auto 2.
Hvis det blir "vått" nok går de kontinuerlig. Setter også opp hastigheten hvis det regner skikkelig. Det er ihvertfall min erfaring.

Sitat fra: Vhagar på torsdag 14. juni 2018, klokken 21:32
Tok en tur nå bare for å være sikker. Resatte instrumentpanelet, resatte MCU og tok en full reset med 5 minutter og 45 sekunders venting (timet med mobilen). Fortsatt ikke autoviskerfunksjon hverken i stille 1 eller 2. Det er ikke godt å merke forskjell på tidsintervallene mellom de heller.

Jeg får ta en tur innom service, igjen, for det virker som funksjonen er skrudd av på bilen min de siste par software versjonene. Mulig sensorfeil? Og at det er det jeg får opp en lynmelding om fra tid til annen.
Kanskje teit forslag, men har du forsøkt å skru knappen for autoviskerfunksjonen av og på igjen på MCU?
Og kjører de vanlige intervallviskerne hvis du har skrudd av autovisker?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Ikke noe teit forslag det sjokomelk, tok en tur ut i bilen siden det nettopp regnet kraftig og testet. Samme resultat. De går ikke heeelt på sekundet likt intervall, men heller ikke noe som tyder på at de gjør noe tegn til å bry seg om mengden regn. På grensen til forsvarlig å vente på de når det regnet normalt. Altså jeg merker ingen forskjell på om jeg skrur av eller på autofunksjonen og jeg merker ikke forskjell på intervallene i tid mellom stille 1 og 2 når de er statt til manuell operasjon.

Slår meg til ro med at dette må være en bug som service får ta seg av. Det kan ikke være slik at en må debugge bilens funksjoner som om det var et IT prosjekt til noen titalls millioner hver gang en skal sette seg i bilen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

andreasmj

Sitat fra: daktari på torsdag 14. juni 2018, klokken 18:00
Er heller ikke fornøyd med autoviskerne. Går de aldri over i kontinuerlig visking automatisk? Sitter her i sommerstormen og den visker hvert 5. Sekund i både auto 1 og auto 2.
Har du skrudd på automatiske viskere i innstillingene da?
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

daktari

Sitat fra: andreasmj på fredag 15. juni 2018, klokken 08:13
Sitat fra: daktari på torsdag 14. juni 2018, klokken 18:00
Er heller ikke fornøyd med autoviskerne. Går de aldri over i kontinuerlig visking automatisk? Sitter her i sommerstormen og den visker hvert 5. Sekund i både auto 1 og auto 2.
Har du skrudd på automatiske viskere i innstillingene da?
Jada. Det er regelmessig forskjell på frekvens uten "auto" aktivert. I auto (2-høy) varierte det mellom 5 sekunder til 40 sekunders intervall. Det første i intenst regn, det siste da deg roet seg noe, men fortsatt var kontinerlig regn. Så intervallene varierer i auto, men det er langt fra godt nok.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Ble overrasket over ytelsen på småveier. Nå klarer den helt strøkent Maridalen i fartsgrensa.

https://youtu.be/4ffAS6TFFWk
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CaZpaH

Kan nevne at med 2018.21.9 så får jeg nå flere felt på motorvei (vestgående inn mot Trondheim før grillstadtunnelen). Der har jeg kun fått ett felt tidligere i instrumentpanelet.

AP2.5 Model X.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sjokomelk

Sitat fra: CaZpaH på mandag 18. juni 2018, klokken 16:41
Kan nevne at med 2018.21.9 så får jeg nå flere felt på motorvei (vestgående inn mot Trondheim før grillstadtunnelen). Der har jeg kun fått ett felt tidligere i instrumentpanelet.

AP2.5 Model X.
Det henger ikke sammen med softwareversjonen i bilen, men med "ADAS map tiles" som er kartet Autopilot bruker for å guide seg frem. Den aktuelle strekningen har blitt oppdatert med info om at det er en flerfeltsvei.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Software før 2018.21.9 viser ikke biler i flere felt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA