Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidderekord Ioniq - 410 km på en lading

Startet av AppleKnocker, torsdag 07. juni 2018, klokken 10:07

« forrige - neste »

AppleKnocker

Til inspirasjon - her er en som hevder å ha satt rekkevidderekord med Ioniq 410 km. Forrige rekord var 363 km. Min første tanke var at dette er fake, men etter å ha sett videoen velger jeg å tro på tallene.

https://www.youtube.com/watch?v=NVxyVldnnuA
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

daktari

Konkurransevideoen til Bjørn og Pawel var også interessant, og jeg tenker at Ioniq viser at komboen middels batteri, lavt forbruk og rask lading er en veldig smart kombo som også holder prisen nede.

Eneste er at for vår hyttekjøring burde den hatt 10 kWh ekstra kapasitet. Det burde ikke gjort store utslagene på vekt/forbruk.

(Og stort batteri og enda raskere lading gir jo enda mer flex).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Det er vel heller i sjanger lite enn middels - 28kWh er vel omtrent det minste man får kjøpt i elbil i større produksjon i dag? Det imponerende er at på tross av det har den middels rekkevidde. Det er omtrent der nå at Ioniq med 10kWh ekstra hadde vært tilstrekkelig for det aller meste så lenge en ikke skal ha taklast eller henger. Får håpe de kommer med en batterioppgradering snart.

Mippen

gr det selges fortsatt biler med 16, 18 og 24 kWh batterier. For å ikke snakke om all brukt importen.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA