Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utvidelse av bagasjerom

Startet av KHL, torsdag 07. juni 2018, klokken 09:38

« forrige - neste »

Orbit

@Burger: Orginal "frunk bag" fra BMW er så godt som tett (ca 1000 kr):
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27887.msg503078.html#msg503078

Den har et par dreneringshull i bunn som passer med dreneringshullene i selve frunk-plastkassen. Så dersom du legger en kabel som er våt oppi, så kan dette drenere ut i bunn, selv om det er tett i toppen.

Det er også de som har tettet frunk ved å legge på gummilister på toppen av kassen som tetter mot panseret.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Eller legg på en slik. Ligger I klem i bakkant mellom boks og annet og festet med borrelås tape I forkant. Holder bra tett og rent I boksen.

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

KHL

#17
Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 09. juni 2018, klokken 20:45
Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?

Siden du spør, i bagasjerommet så har jeg følgende liggende: Type 2 ladekabel, blå CEE til schuko overgang, lastestropper, dekktrykkmåler, strips, striper med borrelås, saks, interiørrens, et par mikrofiberfiller, liten søppelboks, papirdispenser, to regnponchoer, førstehjelpssett, børste. I frunken har jeg spylervæske, sammenleggbar spade, dekkreparasjonssettet og vanntett pose som inneholder ladekladden.

Har ikke egen garasje (biloppstillingsplass) og liker ikke å bruke frunken til noe særlig annet enn ting jeg ikke har noe særlig imot at blir skitne.

En annen ting en kan benytte utvidelsen til er å ha ekstra batteri slik at en kan drive kamera i parkeringsmodus over lengre perioder (feks. mens bilen er parkert i ferien).

Ansjosfilet

Wow :) Joda, vi har alle forskjellige behov.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

moonbuggy

Sitat fra: KHL på tirsdag 12. juni 2018, klokken 15:15

Siden du spør, i bagasjerommet så har jeg følgende liggende: Type 2 ladekabel, blå CEE til schuko overgang, lastestropper, dekktrykkmåler, strips, striper med borrelås, saks, interiørrens, et par mikrofiberfiller, liten søppelboks, papirdispenser, to regnponchoer, førstehjelpssett, børste. I frunken har jeg spylervæske, sammenleggbar spade, dekkreparasjonssettet og vanntett pose som inneholder ladekladden.

Har ikke egen garasje (biloppstillingsplass) og liker ikke å bruke frunken til noe særlig annet enn ting jeg ikke har noe særlig imot at blir skitne.

En annen ting en kan benytte utvidelsen til er å ha ekstra batteri slik at en kan drive kamera i parkeringsmodus over lengre perioder (feks. mens bilen er parkert i ferien).
Alt du nevner der, har jeg plass til under baksetet ++.

KHL

Under baksetet? Kan du poste et bilde?

moonbuggy

#21
Sitat fra: KHL på torsdag 14. juni 2018, klokken 12:42
Under baksetet? Kan du poste et bilde?
Det er en catch (eller 2).
1. P.g.a. setebeltene er det litt kronglete å få setet på plass igjen. (I hvert fall for meg)
http://tegee.aboedwv.site/dN88BRwrY14/Bimmertech_HiFi_Amplifier_BMW_i3_installation/

Spill av linken så får du et inntrykk av ledig plass under setet...

Nyttig for meg også, for nå lærte jeg hvordan jeg skal tre beltespennene igjennom setet...

KHL

Mange takk for linken til videoen @moonbuggy! Virker som en perfekt plass til noe ekstra batteri.

Vedr. utvidelsen av bagasjerommet så nevnte Wolfgang at det tar omtrent 10+ dager fra han leverer pakken til DHL til den er fremme på postkontoret.

KHL

Da er delen bestilt! Jeg kan bekrefte det som Johan99 postet tidligere om at Wolfgang virker som en ryddig kar! Wolfgang nevnte per epost at han har avtale med TÜV nå på torsdag for å få delen sertifisert. Delen jeg mottar er visstnok versjon 3. Usikker på hvilken versjon Johan99 har. Skal få lagt ut bilder når pakken ankommer.

Fanafjord

Jeg har kjøpt meg denne ikea boksen

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102976/

Den passer nøyaktig i frunken. (Litt plass til siden etterpå) Med deksel og klips blir den vanntett. Funker som bare det.

koltor

Sitat fra: Fanafjord på mandag 02. juli 2018, klokken 18:44
Jeg har kjøpt meg denne ikea boksen

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102976/

Den passer nøyaktig i frunken. (Litt plass til siden etterpå) Med deksel og klips blir den vanntett. Funker som bare det.

Ikke dumt! Er det plass til varseltrekanten under/på langsiden?
Kunne nok googlet meg til det, men nå var det lettere å spørre  8)
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

Ingeniøren

Sitat fra: koltor på mandag 02. juli 2018, klokken 22:43
Sitat fra: Fanafjord på mandag 02. juli 2018, klokken 18:44
Jeg har kjøpt meg denne ikea boksen

https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80102976/

Den passer nøyaktig i frunken. (Litt plass til siden etterpå) Med deksel og klips blir den vanntett. Funker som bare det.

Ikke dumt! Er det plass til varseltrekanten under/på langsiden?
Kunne nok googlet meg til det, men nå var det lettere å spørre  8)

Ligger ikke den bra på plassen sin i bakluka - alltid tilgjengelig ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Tror senere modeller har fått den liggende i Frunken.
Er det lite plass blir man kreativ, plass i bakluka, rød borrelås fra Biltema ;D
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

....og BTW, nok plass under baksetet til mye som sjelden brukes. Dekkreparasjonskit'et kan fiskes ut ved å bare vippe bakseteputa opp i forkant.

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

DieselVegard

Nå ble jo jeg mest interessert i den forsterkeren jeg da.... Noen som har prøvd?
Synes ikke lyden i i3en er spesielt bra, selv med HiFi-pakke.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA