Skrevet av Emne: Utvidelse av bagasjerom  (Lest 1317 ganger)

Orbit

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Utvidelse av bagasjerom
« Svar #15 på: mandag 11. juni 2018, klokken 15:33 »
@Burger: Orginal "frunk bag" fra BMW er så godt som tett (ca 1000 kr):
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27887.msg503078.html#msg503078

Den har et par dreneringshull i bunn som passer med dreneringshullene i selve frunk-plastkassen. Så dersom du legger en kabel som er våt oppi, så kan dette drenere ut i bunn, selv om det er tett i toppen.

Det er også de som har tettet frunk ved å legge på gummilister på toppen av kassen som tetter mot panseret.
2017 BMW i3 94Ah

Ingeniøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: mandag 11. juni 2018, klokken 19:38 »
Eller legg på en slik. Ligger I klem i bakkant mellom boks og annet og festet med borrelås tape I forkant. Holder bra tett og rent I boksen.

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3

KHL

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: tirsdag 12. juni 2018, klokken 15:15 »
Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?

Siden du spør, i bagasjerommet så har jeg følgende liggende: Type 2 ladekabel, blå CEE til schuko overgang, lastestropper, dekktrykkmåler, strips, striper med borrelås, saks, interiørrens, et par mikrofiberfiller, liten søppelboks, papirdispenser, to regnponchoer, førstehjelpssett, børste. I frunken har jeg spylervæske, sammenleggbar spade, dekkreparasjonssettet og vanntett pose som inneholder ladekladden.

Har ikke egen garasje (biloppstillingsplass) og liker ikke å bruke frunken til noe særlig annet enn ting jeg ikke har noe særlig imot at blir skitne.

En annen ting en kan benytte utvidelsen til er å ha ekstra batteri slik at en kan drive kamera i parkeringsmodus over lengre perioder (feks. mens bilen er parkert i ferien).
« Siste redigering: tirsdag 12. juni 2018, klokken 15:25 av KHL »

Ansjosfilet

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: tirsdag 12. juni 2018, klokken 21:50 »
Wow :) Joda, vi har alle forskjellige behov.
Skoda Yeti
Bmw i3 Mineralgrå

moonbuggy

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 10:01 »

Siden du spør, i bagasjerommet så har jeg følgende liggende: Type 2 ladekabel, blå CEE til schuko overgang, lastestropper, dekktrykkmåler, strips, striper med borrelås, saks, interiørrens, et par mikrofiberfiller, liten søppelboks, papirdispenser, to regnponchoer, førstehjelpssett, børste. I frunken har jeg spylervæske, sammenleggbar spade, dekkreparasjonssettet og vanntett pose som inneholder ladekladden.

Har ikke egen garasje (biloppstillingsplass) og liker ikke å bruke frunken til noe særlig annet enn ting jeg ikke har noe særlig imot at blir skitne.

En annen ting en kan benytte utvidelsen til er å ha ekstra batteri slik at en kan drive kamera i parkeringsmodus over lengre perioder (feks. mens bilen er parkert i ferien).
Alt du nevner der, har jeg plass til under baksetet ++.

KHL

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 12:42 »
Under baksetet? Kan du poste et bilde?

moonbuggy

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: torsdag 14. juni 2018, klokken 19:35 »
Under baksetet? Kan du poste et bilde?
Det er en catch (eller 2).
1. P.g.a. setebeltene er det litt kronglete å få setet på plass igjen. (I hvert fall for meg)
http://tegee.aboedwv.site/dN88BRwrY14/Bimmertech_HiFi_Amplifier_BMW_i3_installation/

Spill av linken så får du et inntrykk av ledig plass under setet...

Nyttig for meg også, for nå lærte jeg hvordan jeg skal tre beltespennene igjennom setet...
« Siste redigering: torsdag 14. juni 2018, klokken 19:42 av moonbuggy »

KHL

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: fredag 15. juni 2018, klokken 15:09 »
Mange takk for linken til videoen @moonbuggy! Virker som en perfekt plass til noe ekstra batteri.

Vedr. utvidelsen av bagasjerommet så nevnte Wolfgang at det tar omtrent 10+ dager fra han leverer pakken til DHL til den er fremme på postkontoret.