Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utvidelse av bagasjerom

Startet av KHL, torsdag 07. juni 2018, klokken 09:38

« forrige - neste »

KHL

Kom over denne tråden her: https://www.goingelectric.de/forum/bmw-i3-allgemeines/kofferraumerweiterung-fuer-no-rex-i3-t8487-290.html
En tysker ved navn Wolfgang Kern har fått laget en spesialtilpasset kasse i 1mm stål for å utnytte plassen som ikke opptas av lademotoren på rent elektrisk drevne i3er. Kassen monteres uten noen andre modifikasjoner enn at en bytter ut lokket som nå dekker motorrommet. Kassen rommer ca. 24 liter og passer alle BEV versjoner av i3 (inkl. i3s!). Mer info i vedlagte PDF. Merk at det ikke står bekreftelse på at den passer i3s i PDFen. Den kan en finner her: https://www.goingelectric.de/forum/bmw-i3-allgemeines/kofferraumerweiterung-fuer-no-rex-i3-t8487-320.html#p692954

Jeg kontaktet ham og spurte ham om pris for forsendelse til Oslo. Han svarte at han allerede hadde sendt et sett til Norge og at han kan klare ned mot 431€ inkl. frakt. Med moms og toll så blir det rundt 5.500,-

Siden det kanskje er flere enn meg som kan tenke seg mer bagasjeplass så tenkte jeg det kunne være greit med en post her på forumet.
Selv så planlegger jeg å benytte rommet til ladekabler og annet jeg sjelden bruker, men ønsker å ha tilgjengelig i bilen. :)

Johan99

Heisann, det var eg som kjøpte det settet :)
Wolfgang var ryddig på alle måtar, og montering var enkelt. Du ser at saken er "heimelaga", men det er godt utført, i rustfritt stål om eg ikkje tar feil. Kjekt å få plassert vekk diverse utstyr som ligg i bilen:)
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

Egil Fonn

Genialt. Vurderte selv å bygge et tilpasset deksel med ekstra bagasjeplass i motorrom.  Johan99 har platen tilsvarende stivhet mot nedbøyning som original platen?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Johan99

Morn!
Ja, plata er minst like stiv. Litt tjukkare. Det fulgte med ei grei monteringsanvisning, tok meg eit kvarter.
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

Toalmar

Kan vi få noen bilder av boksen?
Litt enklere å se for seg saken da


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

KHL

Her er et par bilder fra PDFen til Wolfgang:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

rmrsr

Dersom flere skal ha denne, så går det muligvis å få bedre pris? Evt. billigere frakt?

KHL

Jeg spurte om akkurat det der. Han svarte at 431€ var minimum pris han kunne selge for inkl. frakt. Grunnen til at det ikke ville lønne seg å sende flere samlet var at frakten ble såpass mye dyrere.

Johan99

Pakken er litt uformeleg, så det er nok lite å hente på å pakke dei sammen. Og så må det fordelast i Norge. Generelt var Wolfgang ryddig. Han jobba med ei TUV-godkjenning av produktet. Eg ser ikkje for meg at dette påvirker noko ved bilen, men tar vare på det gamle dekselet okkesom.
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

Ansjosfilet

Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Viks

Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 09. juni 2018, klokken 20:45
Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?

Godt spørsmål hehe. Og attpåtil skal det være verdt å betale ca.5k for å ha plass til...

Jeg tenkte først ladekabel/hjemmelader men det er jo god plass i frunken for fra før av.

Johan99

Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 09. juni 2018, klokken 20:45
Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?
Hehe. Utenom førstehjelpsettet ligg der hjelm og vernesko, i tilfelle eg skal innom ei industribedrift på jobb. Men ein kan alltid diskutere behovet. Skulle gjerne hatt ei skiboks også.
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

ElectroJuice

Sitat fra: Ansjosfilet på lørdag 09. juni 2018, klokken 20:45
Hva er det for noe ræl du drasser rundt på 24/7 som ikke får plass i frunken?
Ulempen med frunken er at den ikke er tett, så alt må pakkes inn for ikke å bli skittent. Og med i3's lille spylevæsketank er frunken full av kanner allerede.
5-6 papp for rene kabler er det verdt :)

Autowinder

24 liter plass for kr 5500,- er jo en høy pris. Har sett innsatser til frunk´en som er tettere med rullelukking og klips for en brøkdel av det. Ellers; avhengig av behov ville jeg heller fått montert kule og kjøpt Thule Backpack :-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Burger

Autowinder: Med fare får å avspore tråden, har du mulighet til å linke til løsning på værbestandig frunk på posten din så sletter jeg denne?
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA