Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til planlegge tur trondheim-florø

Startet av ESPN, torsdag 07. juni 2018, klokken 00:23

« forrige - neste »

ESPN

skal hente bilen til helga og kjøre trondheim-(via dombås)-florø (første langtur!). har lagt inn turen på ladestasjon.no, men har ikke peiling på hvor langt jeg kan komme på ladingene. leser jo forum, noen kjører 220 og andre 170km selv på sommeren. på ingen måte råkjører eller hard på gassen.

Lurer på om det er mulig å komme fra trondheim til hjerkinn på 1 lading, kanskje derfra hjerkinn-grotli og grotli-nordfjoreid og helt hjem??? andre gode forslag?

er det slik at man lader bare til 80% eller bør man fylle helt opp?

ordnet med ladebrikke, registrert meg på grønnkontakt, furtum og BKK.

Hva skal dekktrykket være, uten å være helt ekstrem?

på forhånd takk for road-trip forslag.  :+1: gleder meg veldig

AppleKnocker

170 km er helt greit. Jeg kjører ofte en strekning på 9 mil på motorvei fra Norge og inn i Sverige. Ved optimale forhold uten AC klarer jeg akkurat t/r 180km uten å lade med cruice control på 120 km/t.  For de strekningene du skisserer med lavere fartsgrenser vil jeg tro du kommer vesentlig lenger. 200 km og mer er normalt ingen problemer. Hvis det er 60-70 soner og gode forhold kan du også kommer 250 km eller mer. Men da bør du kjenne bilen og veien.

Regn, motvind, mye stigning eller hetebølge gjør at rekkevidden blir redusert.

Når du hurtiglader stopper bilen på 94%. Skal du ha 100% må du over på saktelader.
Bilen lader raskest opp til 77%. Fra 77-82% går det litt saktere. 82-94% er enda saktere.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ESPN

Veldig artig å kjøre langtur. Update fra turen; Flott vær, kjørte litt AC av og til, ellers ventilerte sete. kjørte fulladet fra Trondheim til Dombås med ca 43km rest. Kort nødvendig pause og butikk tur 25 min. BKK appen mobil låste seg ved avslutning, ellers gikk selve lading og betaling flott. Kjørte til Bismo og ladet 20min, men rekkevidden iflg bil var med pessimistisk beregning akkurat nok til å kjøre til Nordfjordeid. Ladet litt likevel da jeg visste jeg skulle over noen fjell men ikke sikker på hvor ekstreme stigninger som lå foran. Ladet en kort butikktur igjen på Nordfjordeid før en fergetur til 46 kroner!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA