Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris på skade? Eller kondemnering?

Startet av Eilmik, tirsdag 05. juni 2018, klokken 18:52

« forrige - neste »

Eilmik

Jeg har en -16 modell e-Golf og igår var jeg så uheldig at en annen var litt uoppmerksom og smalt inn i siden min.
Av synlige skader må følgende byttes:

Panser
Førerdør
Speilhus
Sidefanger
Frontfanger
Ledstripe
Hovedlykt
Sensorer foran
To nye dekk
To nye felger

Det subba også når jeg flyttet bilen så er nok noe inni hjulbuen som også er kaputt. Skadene kan ikke rettes ut siden det ble bretta ganske bra innover

Pitil

Nå er det vel strengt tatt opp til en takstmann å vurdere skadene, og ikke forumet her. Kan ikke helt se for meg at noen, basert på det du skriver, kan ta stilling til spørsmålet ditt. Virker mer som et behov for å fortelle at du har vært uheldig i mine øyne. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

geear

Hadde omtrent samme skade og vår ble reparert. Kom på litt over 100k.

Bjarkaffi

Jeg er ikke noen takstmann overhodet men dette høres ut som en kondemnering, ut i fra teksten.

Ville du delt noen bilder?

wojtek

Har problemer med fuktmerker i taket som skyldes en bulk rundt antennaen. Vann samels der og trenger inn i bilen. Hvordan bulken har oppstått er ukjent både for oss og Volkswagen, vi har ikke merket den før første bilvask som var ganske lenge etter at bilen ble kjøpt ( den hadde gått 15km da vi kjøpte den så den var så å si ny). Volkswagen mener at bulken skyldes en ytre påvirkning og takstert skaden til 30.000. Og det er som sagt bare en liten nesten usynlig bulk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA