Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elavgiften er mye høyere enn på fossilt drivstoff

Startet av Counterpointer, mandag 04. juni 2018, klokken 15:07

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: cra på torsdag 07. juni 2018, klokken 10:58
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 06. juni 2018, klokken 21:16
Sitat fra: NilsG på onsdag 06. juni 2018, klokken 08:40
@Knut-Aulie:
LHS=Livets Harde Skole ;-)
Ahhh de folka der ja

Det er noen av dem som trenger veldig å lese seg opp en del og ta eksamen på nytt.
Jeg ville også anbefale et kurs i logikk og vitenskaplig metode

gigafactory

Hvorfor det? Jeg har alltid greid meg fint med bastante påstander basert på anekdotisk kunnskap og ikke minst mine egenkomponerte fysiske lover.

Counterpointer

Sitat fra: gigafactory på torsdag 07. juni 2018, klokken 19:44
Hvorfor det? Jeg har alltid greid meg fint med bastante påstander basert på anekdotisk kunnskap og ikke minst mine egenkomponerte fysiske lover.
Dette ble en mye bedre tråd enn jeg forventet

NilsG

Jeg har formulert en "tese" som passer til mange uteksaminert fra LHS (og en del andre):

"Skråsikkerheten i en sak er ofte omvendt proporsjonal med kunnskapen til gjeldende sak."

Eller Dunning-Kruger-effekten som det og kalles.  ;)

https://no.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Counterpointer

Sitat fra: NilsG på fredag 08. juni 2018, klokken 09:47
Jeg har formulert en "tese" som passer til mange uteksaminert fra LHS (og en del andre):

"Skråsikkerheten i en sak er ofte omvendt proporsjonal med kunnskapen til gjeldende sak."

Eller Dunning-Kruger-effekten som det og kalles.  ;)

https://no.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten
Og hadde vi hatt en konkurrerende tese kunne vi brukt Occam's razor og havnet på Dunning-Kruger likevel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA