Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tåfis i C-zero

Startet av Lynvingen, mandag 07. desember 2015, klokken 14:46

« forrige - neste »

Lynvingen

Jeg hadde min Citroen C-zero på 3-års service i slutten av november.
Helt siden jeg fikk den tilbake har det luktet god, gammeldags pedalsyre i bilen.
Det er jo forunderlig, ettersom det vel byttes filter i forbindelse med servicen?

Har mekanikeren parkert sandalene sine i motorrommet?
Er det evnt egen syre som siver opp gjennom buksebenet?
Kjør debatt.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Mr.Zero

Sjekka under sete for gjenglemt joggesko, turnsokker, brødskive med surstrømming el.l...? Kanskje mekanikeren hadde seg med kontordama i setet? Om de har eller ikke har byttet filter i samme slengen vil vel greit fremgå av regningen. Denne ubehagelige lukten kan jo også være ac-anleggrelatert, så da må det nok desinFISeres. Dog lukter det oftere vondt når sola begynner å varme.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

AmocoCadiz

Litt rart hvis det ikke forsvinner over tid, ved temp skift og regnvær ol. væromslag kan det jo ofte komme lukter, men en natt i varmgarasje, eller engod utluftning en del timer under tak pleier å hjelpe. Avfukting feks ved sokk med silica perler kan også ta vond luft etter noen dager.

Hvis alt annet feiler; Wunderbaum..!

Rav4_EV

Rens på klimaanlegget er det som skal til. Det er bakterier som legger seg på fordamperen. Blir ikke kvitt dette på andre måter.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektriskp

Fikk du bort lukten? Hva ble løsningen?

pwb

Du kan bli kvitt det, det er fuktighet i klima som har lagd lukta. Ikke bruk AC en stund så den får tørka opp og slå alltid av ac en god stund før bilen slås av, da vil kondensvannet tørke opp. Dette gjelder vanlige biler også. Tok meg ca 2 mnd å bli kvitt lukta ved å passe på å slå av i god tid før bilen slås av og ikke alltid bruke klima/av (på en vanlig bil altså).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA