Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zappi lader

Startet av mottamons, mandag 04. juni 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

mottamons

Hei, anskaffet meg en zappi lader som er blitt innstallert av en elektriker. Har derimot litt trøbbel med å lade min Fiat 500E. Elektriker har vært å sjekket at ikke det er brudd på ledning, men når kabel settes i bilen så har den litt trøbbel med å "finne" bilen. Har deaktivert tidsbruk for lading i bilen så det er heller ikke årsak. Bilen gir fra seg en lite signal når kabel settes inn, men så står det bare på boksen, "waiting for ev" og etter 10 min så får jeg beskjed om at bilen er ferdig ladet (charging complete) uten at den faktisk har ladet noe. Lader nå bare fra stikk, men skulle jo gjerne benytte meg av 32Amp som er satt inn i skapet. Noen andre som har noen erfaring med dette?

Orbit

Sannsynligvis samme problem og "fiks" (i påvente av ny SW) som er nevnt her
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

DutchUser

Sitat fra: Orbit på mandag 04. juni 2018, klokken 20:23
Sannsynligvis samme problem og "fiks" (i påvente av ny SW) som er nevnt her
Vår Fiat 500e tar ikke opp med Zappi. Fungerer det for deg nå? Vi har sendt den medfølgende hjemmeladeren for undersøkelser til myEnergi i England. Ingen løsning ennå.

elektrolux

Trikset er å sette Zappi i Eco+ og bruke Boost knappen for å aktivere lading.

Dessverre har vi ikke klart å pare en Fiat + en Zappi + en Myenergi ingeniør enda, så fiksen er enda ikke klar.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA