Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ouch. Rett før nyheten om M3 volum og pris? Bare å gratulere selger!

M3 har jo vært forsinket, men tror alle har fått med seg tempoet Tesla har kommet opp i nå? Forhåpentligvis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Biff

Kanskje viktig å understreke her at ikke alle vil ha tesla. Uansett hvor bra den er. Beklager folkens. Sånn er det.

Aqua

Sitat fra: Biff på søndag 09. desember 2018, klokken 14:09
Kanskje viktig å understreke her at ikke alle vil ha tesla. Uansett hvor bra den er. Beklager folkens. Sånn er det.

Akkurat!

Counterpointer

Sitat fra: Biff på søndag 09. desember 2018, klokken 14:09
Kanskje viktig å understreke her at ikke alle vil ha tesla. Uansett hvor bra den er. Beklager folkens. Sånn er det.
Det er ingenting å beklage. Det er i skjønneste orden.
Kona er jo en ypperlig bil på veldig mange måter.

thomasski

Økende antall på Finn nå og prisene dreier ned mot og under 400'. Gi det et par mnd nå så ligger nok prisene under nybilprisene.

arthur

Men har også lagt merke til at de bilene hverken har skinnseter, soltak eller vinterdekk så i forhold til hva de har betalt, 325' (?), så er det fortsatt en svært god fortjeneste.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Biff

Sitat fra: arthur på fredag 28. desember 2018, klokken 12:24
Men har også lagt merke til at de bilene hverken har skinnseter, soltak eller vinterdekk så i forhold til hva de har betalt, 325' (?), så er det fortsatt en svært god fortjeneste.

325-330 skal være korrekt ja.

Markedet mettes! Jeg for min del er storfornøyd og skal ikke selge.

arthur

Spørsmålet er vel når, heller enn om, markedet mettes, men med et nybilsalg på si 150.000 i året og halvparten av disse skal være elbiler så lurer jeg på summen av hva som er forventet (mulig å få) levert i 2019 og 2020 totalt sett av alle kjente merker og modeller per dato? Jeg tror nok at flipping vil fortsette en god stund, ikke minst på modeller som Kona og Niro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Sitat fra: tuono på torsdag 06. desember 2018, klokken 14:47
Er det verdt tid og energi for å leite frem fornuften i at noen har betalt 450 000 for en Kona? Og helt ærlig... Jeg tror det er forsvinnende få...om noen...som faktisk har betalt 450 000.

Ikke alle kan vente i opptil et år eller to på bil.

emurof

Sitat fra: jj44nn på søndag 09. desember 2018, klokken 01:01Tesla har lovet mye i løpet av årene de har eksistert, de har hatt leveringsforsinkelser hvert år. Hvorfor skulle det ikke skje med tm3?

Nå har de en kjent produksjonskapasitet som de kan beregne ut fra. De vet hvor mange biler de vil produsere, og de vet hvor mange som vil sendes til Europa. Det kan godt være det blir forsinkelser, men de blir langt mindre enn hvis man var avhengig av at Tesla måtte få opp produksjonskapasiteten fra dagens nivå.

geear


daggad

Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

tolapet

Godt mulig jeg "tråkker i baret". Spør du om denne bilen, ref vedlagt link finn-annonse, er bruktimport??
Den er  ikke bruktimport, i.h.t. Statens Vegvesen.
Men den er "billig", bare litt over kostpris.

trykkertor

Den er nyimport.
Han kjøpte den selv i Spania og kjørte den hjem. Altså er han eneste eier på den. Derav ikke "brukt"import

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA