Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Balaklava

Mener jeg kom til nesten 60 knapper (talte kun de med lys) innen rekkevidde fra førerplass i Hyundai Ioniq. Og flere av de flerfunksjonelle. Legg til instrumentpanel bak rattet med en overflod av info, egen skjerm for klima med mye info og touchskjermen med en haug med undermenyer.

Knappen for feks line- assistant er usynlig bak rattet men redd ved knappen for å slå av anti- spinn, knappen for kjøremodus ligger langt bak og mellom setene, umulig å bruke uten å måtte vri halve kroppen for å se. Og som en spennende bonus ligger bryteren for håndbrekket rett bak :-D

Med mindre en er jagerflyger eller astronaut av yrke tror jeg ikke noen syns det er veldig brukervennlig. Selv opplever jeg det som brukerfiendtlig.

trykkertor

Jeg vet.
I gamledager hadde hvert enkelt siffer sin egen knapp på telefonen. Hinsides sløs, uoversiktlig og tåpelig.
Inntil 4 bokstaver kunne være funksjon i en og samme knapp.
Likevel, folk som kunne knappene sendte både ringte og sendte sms i blinde. Syke folk asss... tror det var astronauter hele gjengen. :)

Zuexi

Knapper/ikke knapper har vel strengt tatt ingenting Kona på Finn.no å gjøre. Nok OT nå.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på søndag 27. januar 2019, klokken 19:13
Jeg vet.
I gamledager hadde hvert enkelt siffer sin egen knapp på telefonen. Hinsides sløs, uoversiktlig og tåpelig.
Inntil 4 bokstaver kunne være funksjon i en og samme knapp.
Likevel, folk som kunne knappene sendte både ringte og sendte sms i blinde. Syke folk asss... tror det var astronauter hele gjengen. :)
Jeg var en av de astronautene, men vi vil ikke tilbake dit!

Det som trengs er mer intuitive systemer med rask kontroll av funksjoner. En velfungerende stemmestyring hadde ikke vært å forakte!

Counterpointer

Sitat fra: Zuexi på søndag 27. januar 2019, klokken 19:29
Knapper/ikke knapper har vel strengt tatt ingenting Kona på Finn.no å gjøre. Nok OT nå.
Da burde du si noe om Kona på Finn.no

Din post er også off topik


tuono

80 biler på finn.no pr nuh. Høyeste prisforlangende: 429 000. Og straks kommer Niro og TM3 med sine (forsøksvise) flippere på markedet.

Blir interessant å se.

Limodriver

Sitat fra: tuono på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:50
80 biler på finn.no pr nuh. Høyeste prisforlangende: 429 000. Og straks kommer Niro og TM3 med sine (forsøksvise) flippere på markedet.

Blir interessant å se.

Med bakgrunn i de prisene som ligger på Finn for både Kona og Niro synes det fremdeles å være en margin for flipperne (ofte fremstilt i negative vendinger). Det er helt riktig at fremtiden vil vise, men jeg tror dessverre det vil være butikk helt frem til ventetiden på biler som er oppnåelige for hvermannsen er betydelig redusert.

Biff

Sitat fra: tuono på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:50
80 biler på finn.no pr nuh. Høyeste prisforlangende: 429 000. Og straks kommer Niro og TM3 med sine (forsøksvise) flippere på markedet.

Blir interessant å se.

Når kommer disse?

tuono

#549
Med +80 biler av én og samme modell ute på finn.no så er vel prisforlangende å betegne som....veiledende?
Nå er det vel ingen som har større forholdstall med hensyn til forsvarere vs negativ omtale som Konaflippere her inne på forumet. De har jo et eget støtteapparat tilgjengelig 24/7! Så jeg har ikke dårlig samvittighet for å trykke ekstra foraktfullt på tastaturet når jeg skriver...flippere...

e-Niro: Kunder har fått beskjed om levering medio februar såvidt jeg kan se.

TM3: Millioner på millioner av biler for det norske markedet like rundt svingen. Men...siden jeg ikke forstår halvparten av lingoen i TM3 forumet (final invoice & credit note etc etc) så får jeg bare konstatere at bilene visstnok befinner seg på kjøl ett eller annet sted i Nordsjøbassenget.

Løve

Håper tilgangen på biler ed rekkevidde blir så stor at fleiping ikke lenger blir en greie, men at en får verditap på elbiler rett etter de er tatt ut av butikk.

arthur

Men fortsatt omsettes de til priser betydelig over hva selger har betalt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Myrvang

Sitat fra: arthur på torsdag 07. februar 2019, klokken 19:20
Men fortsatt omsettes de til priser betydelig over hva selger har betalt.

Er ikke langt ned til 0,- om e-Niro får samme pris som Kona da denne kommer på ca 410-420.000,- ut fra butikk. Når prisene sank såpass fort på Kona, fra 450 til ca 400.000,- på 1 mnd kommer ikke e-Niro til å være kunstig høyt priset veldig lenge (tror jeg).

Men ser ingen grunn til å kritisere flipperne, de ser et potensiale til å tjene noen raske penger. Liker du det ikke lar du vær å kjøpe, trenger du bilen og har pengene kjøper du og slipper køen. I grunn samme prinsipp som Rema1000 vs. Esso. Brus koster 20,- på Rema. Rekker du det i åpningstiden så er det billig. Kommer du på natta koster det 40,- for samme produkt.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

arthur

Tja, flippet selv en Kona som i utgangspunktet kostet meg 325.000 mens en Niro med samme utgangspunkt koster 374.000 (før rabatt på 3%) så hvis E-niro nå skal selges til samme pris som Kona i "bruktmarkedet" så er det noe rart ute og går. Det sagt så er jeg svært usikker på om jeg kommer til å ta ut en Niro i april/mai med mindre jeg er ganske sikker på at jeg ønsker å beholde bilen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

navyelsen

Ser at eNiro ligger helt nede på 435k på Finn, inkludert matter, metallic, vinterdekk osv.
Nypris på tilsvarende bil og utstyrspakke er omtrent 415k. Altså knappe 20.000 i fortjeneste. Og det er allerede første uken med utleverte biler. Nei, flippingen til Niro ser allerede ut til å avta, og prisene synker til normale tilstander.

Hvordan kan da noen ved sine fulle fem forvente opp mot 430k for en Kona?
Ser at mange kryper ned mot 380k for tiden, selv dette virker for mye.
Om en måned tror jeg du er heldig hvis du får 350k for å flippe Kona, og ikke lenge etter må du nok regne med å gå i null eller selge med tap...

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA