Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Selvsagt blir den solgt.
Det ser ut som kilometerstand er oppjustert siden i går kveld.  Jeg mener den først var oppgitt til 2600, mens nå er bilen kjørt 3000. 
Den første bruktbilen.  :D

Counterpointer

Sånn er det med lang rekkevidde! Blir fort kilometer

arthur

Ti biler på finn og siste som kom inn var en hvit bil til 420.000. Har følt siden jeg solgte min at toppen var nådd, eller veldig nær, hva pris i "bruktmarkedet" angår, og det føler jeg enda sterkere nå.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zuexi

Sitat fra: arthur på søndag 23. september 2018, klokken 05:43
Ti biler på finn og siste som kom inn var en hvit bil til 420.000. Har følt siden jeg solgte min at toppen var nådd, eller veldig nær, hva pris i "bruktmarkedet" angår, og det føler jeg enda sterkere nå.
Registrerte at prisene gikk opp når det var lenge siden forrige båt var kommet til landet og antall biler på Finn gikk ned.
Nå går antallet på Finn opp igjen og prisene går noe ned/stabiliserer seg igjen.
Hva fikk du for din?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022


arthur

12 biler på finn nå på søndag ettermiddag, flere enn på fredag/i går, noen har justert prisen ned og ingen er slettet eller merket solgt/inaktiv. Ser absolutt som at galskapen har stoppet opp. Heldigvis vil sikkert noen si.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

andy99

Litt interessant at en forhandler har 3 stk kona ev til salgs. Så den forhandleren har stor tro på at prisene vil holde seg høye lenge.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE

Sitat fra: andy99 på mandag 24. september 2018, klokken 10:51
Litt interessant at en forhandler har 3 stk kona ev til salgs. Så den forhandleren har stor tro på at prisene vil holde seg høye lenge.

Samme forhandler som kjøpte min.. og den solgte de for ca 450000... med 100% finans.

https://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_motorvogn.jsp?regnr=ev+16792

Forstår ikke at folk kjøper av forhandler til den prisen fremfor å "slå til" når de legges ut på finn for ca 420-430...


Disse 3 bilene er nok solgt ila 2-3 dager. For 440++
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Gordon Retriever

Sitat fra: HPSE på mandag 24. september 2018, klokken 19:04
Samme forhandler som kjøpte min.. og den solgte de for ca 450000... med 100% finans.

[...]

Forstår ikke at folk kjøper av forhandler til den prisen fremfor å "slå til" når de legges ut på finn for ca 420-430...

Men forhandler er jo så grei og ordner 100% finansiering. :)

Limodriver

#475
Litt off topic.

Drives bilmarkedet av lave renter og villige finansiører slik at vi kan gå på en tilsvarende smell som på slutten av 80-tallet.

Hegnar har hatt en artikkel for en stund siden der det ble stilt spørsmål ved om fullfinansierte Tealaer var en tikkende bombe for bruktmarkedet. De tok for seg noen Teslaer som lå på Finn og fant at mange av dem. Ar svært høyt belånt.

Jeg har også snakket med en bilforhandler jeg kjenner som antyder at det i løpet av et år til halvannet kan bli et problem med mange store hybridsuver som er på leasing med høy gjenkjøpsverdi slik at leasingleien har blitt lav.

Når jeg leser her at det er mulig å 100% finansier Koner til 100k overpris er min vurdering at en begynner å strekke strikken vel langt.

Biff

Sitat fra: Limodriver på mandag 24. september 2018, klokken 22:52
vi kan gå på en tilsvarende smell som på slutten av 80-tallet.

Jeg er født på 90-tallet så jeg har ikke peiling på hva du snakker om. Utdyp. Og ja, lån er noe drit, men hvem har vel 350,000 til overs å bruke på bil?

HPSE

Sitat fra: Biff på mandag 24. september 2018, klokken 23:04
Sitat fra: Limodriver på mandag 24. september 2018, klokken 22:52
vi kan gå på en tilsvarende smell som på slutten av 80-tallet.

Jeg er født på 90-tallet så jeg har ikke peiling på hva du snakker om. Utdyp. Og ja, lån er noe drit, men hvem har vel 350,000 til overs å bruke på bil?

De fleste har ikke 350000 til overs på bil.. Men å fullfinansiere en bil er lite lurt... Spesielt når prisen er 100000 over egentlig pris.. Spent på hvilken rente kjøper får på et sånt lån... Det er jo 100K uten sikkerhet.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 24. september 2018, klokken 22:07
Sitat fra: HPSE på mandag 24. september 2018, klokken 19:04
Samme forhandler som kjøpte min.. og den solgte de for ca 450000... med 100% finans.

[...]

Forstår ikke at folk kjøper av forhandler til den prisen fremfor å "slå til" når de legges ut på finn for ca 420-430...

Men forhandler er jo så grei og ordner 100% finansiering. :)

Jepp sant det... Det er nok dette som er grunnen til at de selger som bare det, mens biler som koster 20-30000 mindre blir liggende på finn noen dager..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

navyelsen

#479
Sitat fra: HPSE på mandag 24. september 2018, klokken 23:31
Sitat fra: Biff på mandag 24. september 2018, klokken 23:04
Sitat fra: Limodriver på mandag 24. september 2018, klokken 22:52
vi kan gå på en tilsvarende smell som på slutten av 80-tallet.

Jeg er født på 90-tallet så jeg har ikke peiling på hva du snakker om. Utdyp. Og ja, lån er noe drit, men hvem har vel 350,000 til overs å bruke på bil?

De fleste har ikke 350000 til overs på bil.. Men å fullfinansiere en bil er lite lurt... Spesielt når prisen er 100000 over egentlig pris.. Spent på hvilken rente kjøper får på et sånt lån... Det er jo 100K uten sikkerhet.

ja, litt interessant. hva om bilen blir utsatt for en ulykke og bilen blir kondemnert. hvordan kompenseres oppgjøret?
vanligvis vil man få utbetalt tilsvarende bilens verdi, men hva når den er kjøpt til overpris?
vil et forsikringsselskap betale ut 450k for en vraket Kona? neppe. vil tro du får maks forhandlers salgspris.
og med fullfinansiering så sitter du der med skjegget fullt av postkasser
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA