Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: arthur på tirsdag 18. september 2018, klokken 07:05
Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 17. september 2018, klokken 23:53
Sitat fra: arthur på mandag 17. september 2018, klokken 20:04
Nettopp avlevert min bil til kjøperen som var en forhandler.  [...]
Han kommenterte forøvrig at "alle" skulle ha en grå bil.

Det kan faktisk virke som om grå Konaer selges raskere..

Ikke helt urimelig kommentar det siden "alle" vil ha en grå bil.
Det er også det at plastdetaljene er mer harmonisk mot mørk grå bil.


Pepsipepsi

Bare to Kona EV til salgs på finn nå. Ingen grå.

arthur

Og den rød er forøvrig solgt, men han har nok en til på "lur" for en som ønsker en ceramic blue med skinn og uten soltak hvis ikke den også er solgt (igjen) allerede.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Biff

Ny til 459,000 for 20 minutter siden  :o :o :o

prompt

Eg som hentar min i morgon blir litt freista til å selgje sjølv. Treng ikkje bil til jobb i nærmaste framtid, og då er mitt einaste behov tur Oslo-Førde og Sverige i ny og ne. Då blir det nesten for dumt å ha 70-80k ståande i garasjen midt i Oslo. Som åleinepappa med huslån hjelp det på som buffer òg i desse tider med mogleg auke i rentekostnadane. Bilen må verkeleg overraske positivt skal eg motstå freistinga til å teste marknaden :)

Biff

#455
Sitat fra: prompt på tirsdag 18. september 2018, klokken 19:07
Eg som hentar min i morgon blir litt freista til å selgje sjølv. Treng ikkje bil til jobb i nærmaste framtid, og då er mitt einaste behov tur Oslo-Førde og Sverige i ny og ne. Då blir det nesten for dumt å ha 70-80k ståande i garasjen midt i Oslo. Som åleinepappa med huslån hjelp det på som buffer òg i desse tider med mogleg auke i rentekostnadane. Bilen må verkeleg overraske positivt skal eg motstå freistinga til å teste marknaden :)

Hvem blir vel ikke fristet av det?
For min del er regnestykket enkelt.

Årlig: 18,000+ i bom
20,000+ drivstoff

Eller ingen bom og 1/10 av drivstoffkostnaden.

Gode fordeler for tiden, spesielt for pendlere. Hvis jeg skulle ha solgt og vært heldig å tjent 70,000 så ville jeg uansett ha måttet bruke disse på drivstoff og bom og kanskje service i løpet av 2-3 år. Jeg velger å beholde elbil. Pluss: miljøvennlig etter noen år, stille kjøring, høyere standard enn bensinbilen. Gleder meg!

Jarv!s

Hei.
Jeg er ikke så oppdatert på alt rundt Kona, men synes bilen er fin. Men det jeg reagerer på er ikke privat folkene som selger, men heller firmaer. Spesielt den på ensjø som har utlyst den ene etter den andre bilen. Hvorfor får en bedrift som dem lov å kjøpe så mange nye hyundai kona for å videreselge?

Uttover det, er det fortsatt veldig lang ventetid? Eier i dag en i3, super fornøyd men har lenge vurdert el bil med lenger rekkevidde.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Zuexi



Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:27Hvorfor får en bedrift som dem lov å kjøpe så mange nye hyundai kona for å videreselge?

Uttover det, er det fortsatt veldig lang ventetid?

De kjøper de av privatfolk og legger på litt, så de tjener en slant.

Ca. 2 års ventetid på Kona ved bestilling idag sies det...

Biff

I tillegg så kan det hende noen avbestiller eller bryter kontrakt. Da går vel bilen til salgs fra firma

Gordon Retriever

Sitat fra: Sitty008 på tirsdag 18. september 2018, klokken 10:13Ser ut som om at det mange mindre biler nå på finn.no, er disse blitt solgt tror dere?

Det kommer flere nye annonser hver dag - men de forsvinner like fort.
Nå i kveld:  Kjent norsk bruktforhandler, Kona med soltak men uten vinterhjul.  459.000.
Den annonsen kan umulig ha ligget særlig mer enn en time før den ble satt som inaktiv.

Gordon Retriever

Sitat fra: Biff på tirsdag 18. september 2018, klokken 22:19
I tillegg så kan det hende noen avbestiller eller bryter kontrakt. Da går vel bilen til salgs fra firma

Tidligere er det vel sagt at avbestilte biler tilfaller importør for tildeling til ny kunde.

Counterpointer

Sitat fra: arthur på onsdag 12. september 2018, klokken 17:17
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. september 2018, klokken 15:12
Når får vi første Kona på Finn til 460?

Fredag?
Denne ble postet den 12. og nå den 18. er det flere til denne prisen.
Jeg trodde det ville skje men ikke såååå fort

arthur

Etter det jeg har "fanget opp" så ble den billigste bilen solgt til 400' og den dyreste til 440'. Dette var per mandag denne uken. I følge forhandler jeg solgte til så var deres selvkost for vinterdekk på felg 7'.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Gordon Retriever


Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 20. september 2018, klokken 21:21
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 12. september 2018, klokken 17:08
Og når ser vi første Kona som har kjørt 2000 km eller mer?

Pling.
Den blir sikkert solgt denne også. Bilmarkedet er fullstendig anderledes for populære modeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA