Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: nix på onsdag 12. september 2018, klokken 20:14
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. september 2018, klokken 15:12
Når får vi første Kona på Finn til 460?
Det tror jeg er over smertegrensen.
Etter min mening er max pris på Kona rundt 440-450k, gitt at det er en småbil, og man da begynner å bevege seg nærmere Tesla-territoriet. i-Pace starter også på 599k, i ribbet utgave riktignok.
Og hva blir markedspriss på i-Pace i ribbet utgaven, finn.no for umiddelbar levering?
600.000,-?
650.000,-?

Er vel rimelig lang kø på den bilen også, så å sammeligne finn-pris på Kona med butikkpris på i-Pace blir ikke helt rettferdig.

Counterpointer

Det ligger en I-Pace ute 60 k over forhandlerpris.

Var en som lå ute som er borte som var 50 k over butikkpris.

Så 650 for ribbet er ikke langt unna annonsert pris hvertfall.

turfsurf

Tror nok ikke det er like lurte spekulere i I-Pace som småbilene med lang rekkevidde. Der er det alternativer og leveringstid er vel under ett halvt år og ikke to. Selvfølgelig er det alltid noen som vil betale litt ekstra for å slippe å vente, men på langt nær så mange i den prisklassen.

Må si det hadde sittet langt inne å betale 450k for en Kona når man kan få en Jaguar på døra for 600k rett over nyår.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tuono

Er nå det helt riktig? Om man bestiller en Jaguar nå?
Ser at det er stadige utsettelser på levering ifølge dem som venter inne på Jaguarseksjonen av forumet

bno

#409
Sitat fra: turfsurf på torsdag 13. september 2018, klokken 06:36
Tror nok ikke det er like lurte spekulere i I-Pace som småbilene med lang rekkevidde. Der er det alternativer og leveringstid er vel under ett halvt år og ikke to. Selvfølgelig er det alltid noen som vil betale litt ekstra for å slippe å vente, men på langt nær så mange i den prisklassen.

Må si det hadde sittet langt inne å betale 450k for en Kona når man kan få en Jaguar på døra for 600k rett over nyår.
Det er i så fall en rimelig skrapa Jaguar. Hvilken annenhåndsverdi vil en slik ribbet bil ha er vel også er spørsmål å stille relativt til pris som ny og markedsforventninger til en slik bil mht. utstyr etc.?

xyzzy

#410
Sitat fra: tuono på torsdag 13. september 2018, klokken 08:28
Er nå det helt riktig? Om man bestiller en Jaguar nå?
Ser at det er stadige utsettelser på levering ifølge dem som venter inne på Jaguarseksjonen av forumet

Foreløpig er det vel Q2 som skisseres om det bestilles nå. Nederland er prioritert frem til nyttår pga. varslede skatteendringer. Som du skriver er det vel ingen som har fått ennå.

Reelt starter vel iPace på 604000 - vinterpakke må man jo ha. Da har man en større bil enn Kona, firehjulsdrift, app, oppvarmet frontrute og generelt bedre kjøreopplevelse (forbehold: Har ikke kjørt Kona. Har en Ioniq, og har prøvekjørt iPace) og bedre polish på det meste. Man mangler adaptiv cruise control, varme i setene, skinnseter og HUD - alt er tilgjengelig, men koster. Med dette lagt til er man oppe på drøyt 650 000.



Pepsipepsi

Ny bil lagt ut i dag. 429 uten vinterhjul. Fin bil i Dark Knight. Spennende å se om den går raskt.

Counterpointer

Kona vs I-Pace er et spesielt tilfelle. Jeg har hatt Kona og får I-Pace om noen uker (sies det).

Rekkevidde går klart i Kona sin favør, sammen med pris. Resten er soleklart i I-Pace sin favør. Det blir en liten kattunge med lange bein mot en sikkelig voksen rasekatt. Har ikke kjørt rensket I-Pace, men kan ikke se noen annen grunn til å ta Kona enn økonomi.

Det er 150-200 k mellom dem som gjør valget enkelt for de fleste. Så konklusjonen er at Kona til selv 460 har ikke konkuranse av hverken ny eller brukt I-Pace

bno

Sitat fra: xyzzy på torsdag 13. september 2018, klokken 10:26
Sitat fra: tuono på torsdag 13. september 2018, klokken 08:28
Er nå det helt riktig? Om man bestiller en Jaguar nå?
Ser at det er stadige utsettelser på levering ifølge dem som venter inne på Jaguarseksjonen av forumet

Foreløpig er det vel Q2 som skisseres om det bestilles nå. Nederland er prioritert frem til nyttår pga. varslede skatteendringer. Som du skriver er det vel ingen som har fått ennå.

Reelt starter vel iPace på 604000 - vinterpakke må man jo ha. Da har man en større bil enn Kona, firehjulsdrift, app, oppvarmet frontrute og generelt bedre kjøreopplevelse (forbehold: Har ikke kjørt Kona. Har en Ioniq, og har prøvekjørt iPace) og bedre polish på det meste. Man mangler adaptiv cruise control, varme i setene, skinnseter og HUD - alt er tilgjengelig, men koster. Med dette lagt til er man oppe på drøyt 650 000.

Prøvekjørte I-pace i dag. En flott bil. Med det utstyret du nevner tror jeg prisen vil ligge mer mot 675-680 slik jeg oppfattet det med levering mai.
Jeg kjører Kona med alt utstyr inkl soltak etc. Når jeg tenker på prisen og at den bruker ca. 90% mer energi så var ikke valget så vanskelig for meg. Den slo jeg fra meg og er veldig fornøyd med Kona. Men man kan ikke sette disse to bilene opp mot hverandre. Man får en feiende flott bil i i-pace, men jaggu synes jeg at Kona er bra au i relative termer.

bno

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. september 2018, klokken 18:17
Kona vs I-Pace er et spesielt tilfelle. Jeg har hatt Kona og får I-Pace om noen uker (sies det).

Rekkevidde går klart i Kona sin favør, sammen med pris. Resten er soleklart i I-Pace sin favør. Det blir en liten kattunge med lange bein mot en sikkelig voksen rasekatt. Har ikke kjørt rensket I-Pace, men kan ikke se noen annen grunn til å ta Kona enn økonomi.

Det er 150-200 k mellom dem som gjør valget enkelt for de fleste. Så konklusjonen er at Kona til selv 460 har ikke konkuranse av hverken ny eller brukt I-Pace
Enig

xyzzy

Sitat fra: bno på torsdag 13. september 2018, klokken 18:59

Prøvekjørte I-pace i dag. En flott bil. Med det utstyret du nevner tror jeg prisen vil ligge mer mot 675-680 slik jeg oppfattet det med levering mai.
Jeg kjører Kona med alt utstyr inkl soltak etc. Når jeg tenker på prisen og at den bruker ca. 90% mer energi så var ikke valget så vanskelig for meg. Den slo jeg fra meg og er veldig fornøyd med Kona. Men man kan ikke sette disse to bilene opp mot hverandre. Man får en feiende flott bil i i-pace, men jaggu synes jeg at Kona er bra au i relative termer.

Med den specen blir det 656 600 kroner.

Den bruker mer energi, men har også større batteri. Det blir spennende å se reell rekkevidde. Kona er en bra bil, men "problemet" her er at den selges så mye over leverandørens pris at den nærmer seg divisjonen over, prismessig.  En ribbet Jaguar begynner å nærme seg bare 150 000 over den prisen på 450 000 som ble skissert... og den har en god del som mangler på Konaen.
50000 til, og divisjonsforskjellen er tydelig.

Ble også svært skuffet over at Kona ble lansert uten app (Hyundai/Kia er vel nå eneste elbilleverandør uten) og at setene manglet minne slik Ioniqen min har - et stort skritt tilbake. Nå vurderes vel mest Niro (fornuft) og Jaguar (hjerte).

Gordon Retriever

Det er fortsatt noe spesielt ved elbilmarkedet når så forskjellige biler kan holdes opp som alternativer til hverandre.

Gordon Retriever

Biler i det sentrale Østlandsområdet har tydeligvis potensiale til å selge kanske kjapt.

Her er en som later til å ha blitt solgt i løpet av en times tid.

Zuexi

Kom ut en rød fra forhandler nå.
Trolig den som ble solgt tidligere denne uken.

Pepsipepsi

Bilene går unna om dagen, ser ut som kr 429 er normalen nå. Uten vinterhjul. Forutsatt kurrant farge og lokasjon. Bil lagt ut til 429 i går. Borte fra finn nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA