Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul Kona - pris, dimensjon, type

Startet av Gordon Retriever, lørdag 02. juni 2018, klokken 14:01

« forrige - neste »

Mao

Sitat fra: Limodriver på onsdag 18. juli 2018, klokken 01:04
Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 22:31

Ja, men Hyundai Norge har bekreftet at denne også finnes i 17" og det er bare den de pr i dag kan garantere at fungerer på Electric... 18" er ikke typegodkjent på Electric og heller ikke testet.

Jeg har også blitt fortalt at Kone ev ikke er typegodkjent med noe annet enn 17 tommer. Det er bare tull fra ende til annen. Såfremt sporvidden/innpresset ikke endres for mye (tror det er 70mm totalt, mao 35mm pr side), rullesiameterne ikke endres mer enn +/- 5%, hjulene ikke stikker utenfor karosseriet og ikke tar borti skjerme, fjærer eller andre deler på bilen så er hjulene godkjent størrelsesmessig på bilen.

Grensen for endring i sporvidde/innpress er 15 mm pr. aksel, dvs. 7,5 mm pr. hjul.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

birgerdammen


Kires

Vet du hvilke Vredestein dekk det er snakk om?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

birgerdammen


Zuexi

#109
Fevik Dekk skulle ha ca 13k for 17" PH Edition Turbin II felg (sølv, gun metal eller sorte) med premium dekk (Nokian Hakkapeliitta eller Continental ContiVikingContact) inkl. TPMS.
Hvis Kona kan bruke 16" tipper jeg de kommer på 10k (samme som Leaf pakka).

Var veldig fornøyd med respons, kundeservice og leveringstid når jeg bestilte til Leaf tidligere i år.



trykkertor

Sitat fra: Zuexi på lørdag 21. juli 2018, klokken 19:20
Fevik Dekk skulle ha ca 13k for 17" PH Edition Turbin II felg (sølv, gun metal eller sorte) med premium dekk (Nokian Hakkapeliitta eller Continental ContiVikingContact) inkl. TPMS.
Er en tråd om komplette vinterhjul til Kona her inne og på Facebook.
Han har fått tilbud om 11.300,- for PH Turbine 17" med Vredesten, og Continental for 2000,- ekstra.
MEN....hvis vi er 10 eller flere på tilbudet gir det ytterligere 1.000,- i rabatt.
Det vil si du kan klarer PH Turbine 17" med Continetal (og TPMS, selvsagt) til 12.300,-
Vil påstå det er en meget god pris i forhold til Hyundai sine "momsfrie" 17.000,- pakker, eller?

ca119

Ja, PH Turbine 17" med Vredesten vinterdekk til 10300kr er billig. Tenkte å slå til, men har ikke lyst å handle nå! Det var en forhandler i ASKIM som han hadde kontakt. Ellers få det blir MEGAHJUL - også billig.

Skal få bilen okt-des 2018, da trenger jeg nok vinterdekk. Men ville helst ha venterdekk på orginalfelgene og sommerdekk på uorginale som ser mye finere ut. Og det er det vist flere som har lyst til.


birgerdammen

Da er vi ti stk på listen og prisen på 10300,- med Vredestein er i boks. Med Conti Viking Contact 7, Nyhet høst 2018, er prisen 12300,- . Det er fullt mulig å bestille nå via facebookgruppen og ta ut hjulene senere i år for de som ikke får bil tidlig.

Limodriver

For de av dere som har tenkt å kjøpe dekk hos dekkonline.no kan det være greit å lese disse brukervurderingene før dere kjøper, evt bestille nå dersom dere har behov for vinterdekk til jul.

Jeg har selv kjøpt deler fra delti.com som står bak 12bildeler og dekkonline og det er et mareritt å få delene levert. Hvorvidt det er selskapet selv eller logistikkpartner Nordpost i Norge som er problemet er usikkert, det tar ihvertfall laaaaang tid å få delene levert og det er ikke et eneste svar å få ved henvendelse til kundeservice verken hos selskapet eller Postnord.

https://no.trustpilot.com/review/dekkonline.com
https://www.prisjakt.no/shop.php?f=15071

Gordon Retriever

Sitat fra: Limodriver på torsdag 09. august 2018, klokken 21:51
dekkonline.no
[...]
https://no.trustpilot.com/review/dekkonline.com

Du verden, har Delti begynt å svare alle som legger inn vurdering hos Trustpilot?  Litt sånn "Nå må vi begynne å bedre omdømmet vårt"...

SitatPostnord ødelegger for dekkonline!
Dekkonline leverer det de skal, men når dekkene kommer til Norge så tar Postnord over leveringen, og de er elendige til å levere!
Dekkene lå på Postnord terminalen på Langhus i ti dager før de ble levert etter purring fra meg.

Svar fra dekkonline.com
Offentliggjort 1. august 2018
Kjære Herr Gjelstad,

Tusen takk for sammarbeidet. Vi ber deg vennligst å kontakte oss på telefon (0047) 21 54 32 92 eller
per e-post: dekkonline@delti.com, slikt at vi kan løyse problemet med din bestilling.
Takk på forhånd,
din dekkonline.com team

SitatPostnord har ikke levert dekka enda :+1:
Postnord har ikke levert dekka enda :+1:



Svar fra dekkonline.com
Offentliggjort 1. august 2018
Kjære Herr Løvlie,

Takk for din positive vurdering! Det gleder oss å vite at du er fornøyd med våre tjenester og gjerne ser
fram til å møte dine behov igjen.
Med vennlig hilsen,
din dekkonline.com team

Selv har jeg handlet hos dekkonline.com flere ganger, og...

Beklager, sikkert dumt men jeg ler fortsatt av sitatet rett over. 









Ok, min erfaringer - ha-ha-ha...
Greit - dekkonline er ok de gangene du får det du har bestilt og får det levert innen rimelig tid.  Skikkelig praktisk at Postnord-sjåføren kvitterer for mottatt vare også, så slipper jeg å gjøre det.




andy99

Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:57

Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..

Er vi ferdig å diskutere om denne felgen (18" til fossil) kommer i 17" nå? @HPSE har vel fått bekreftet at den ikke kommer i 17", men kun finnes i 18".
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE

Sitat fra: andy99 på tirsdag 14. august 2018, klokken 08:37
Sitat fra: HPSE på tirsdag 17. juli 2018, klokken 18:57

Fikk beskjed av Hyundai Norge i dag at denne felgen kommer på 1495 pr stk (17") om eg går for den til vinterhjul... Så kommer dekk og tmps i tillegg..

Er vi ferdig å diskutere om denne felgen (18" til fossil) kommer i 17" nå? @HPSE har vel fått bekreftet at den ikke kommer i 17", men kun finnes i 18".

Jepp denne er død og begravet. Nå er det denne som er neste :D
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)


Navl1

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA