Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Salg av kønummer - er det lov?

Startet av Berri, fredag 01. juni 2018, klokken 12:39

« forrige - neste »

Berri

Jeg ser det er to kønummer til salgs på finn.no allerede, og numrene er ikke spesielt lave. Er det noen som har lest noe sted hvorvidt Hyundai har sagt noe om det er lov eller ikke å selge kønummeret?

Jeg vurderer å bestille og eventuelt videreselge umiddelbart, fordi mitt behov har endret seg og jeg trenger ikke ny bil akkurat nå. Med kønummer under 350 så vil jeg antagelig få denne bilen ganske raskt, men så vet jeg ikke om jeg gidder å gjøre det om jeg ikke garantert har en kjøper på hånden.

makki

#1
Har du link? Kø Nr egentlig ikke lov å selge videre, jeg har kø nr mellom 250-290 (har allerede kjøpt Tesla), tenker jeg å bestille og selge deretter i finn(kan tjene månedslønn


makki

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.

Billabong

De sier det ikke er lov å selge kønummer men å kjøpe bilen for så å selge den videre til en annen person er vel innafor. Men hvordan man juridisk skal kunne binne en annen person til å kjøpe akkurat din bil er det lit værre med. Klart man kan jo skrive en kontrakt eller lage en avtale men blir det da bindene eller er den ikke verdt noe?
En ting er å ha kø nummer under 500 der man får bilen ganske kjapt en annen ting er å lage en avtale om å kjøpe en bil med kø nummer over 3000. Mye kan skje på seks måneder og jeg hadde ikke turt og gi bort penger på noe som er så usikkert.

tugit

#5
Hvis Hyundai Norge ikke liker salg av kønummer regner jeg med de blir slettet fra listen, hvis de derimot ikke har noe imot det er det fritt frem for alle som vil å kunne tjene penger på dette.

Hvis det er det første har vedkommende med kønummer 2227 og 4694 bæsjet på leggen  ;D

HCO

#6
For noen nisser. Håper Hyundai Motor Norway tar grep.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

tuono

Vel....om du kjøper så høye kønummer bare i nærheten de prisene som oppgis.....ja så fortjener du nok det kønummeret. Som kompensasjon for snerken som har samla seg på hypofysen.

tugit

Sitat fra: tuono på fredag 01. juni 2018, klokken 13:27
Vel....om du kjøper så høye kønummer bare i nærheten de prisene som oppgis.....ja så fortjener du nok det kønummeret. Som kompensasjon for snerken som har samla seg på hypofysen.


Crown

Det kan jo bli litt moro med garantiklausulen da:

"Hyundais garantiprogram er et uttrykk for Hyundais kvalitetsprodukter. Garantien gjelder også hvis bilen skifter eier.

* Kunden betyr en person, bedrift eller en hvilken som helst annen enhet som kjøper (i) et Hyundai kjøretøy fra en autorisert Hyundai forhandler og ikke i den hensikt å videreselge den eller, (ii) et Hyundai kjøretøy som har vært opprinnelig kjøpt av en autorisert Hyundai forhandler av en person, selskap eller en annen enhet uten formål for videresalg."
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

andy99

Fikk skikkelig lyst til å snike i køen nå for bare 49900kr. Tenk å hoppe frem til plass 4694!
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Gordon Retriever

Dersom kønummer 4694 hadde en markedsverdi på 49900 kroner, hva kunne man avertere kønummer 294 for?

I konfiguratoren er forøvrig navn på bestiller noe som ikke kan endres.

Crown

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 01. juni 2018, klokken 17:57
Dersom kønummer 4694 hadde en markedsverdi på 49900 kroner, hva kunne man avertere kønummer 294 for?

I konfiguratoren er forøvrig navn på bestiller noe som ikke kan endres.

De stoppet jo på 20.000, så hvis vi antar at kønr 20.000 er verdt kr 1, og kønummer 4694 er verdt 49900, så kan vi lage en funksjon av det hvis vi regner veksten lineær. Kjapp hoderegning gir ca y=-4X+80000

Kønummer 294 bør da være verdt ca 79.000 :-D

Egentlig litt lite, tipper funksjonen ikke bør være lineær men eksponentiell. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

shorizo

Hvordan sjekker man sitt kønummer? Får man det av forhandler? Og er det slik at den som bestilte kl. 0800 i dag fikk kønummer 1?

Gordon Retriever

Kønummer står i eposten Hyundai Norge sendte deg da du satte deg på liste.
Dette nummeret er avgjørende for når du får bil, uavhengig av når du formelt tegner kontrakt fram til 17. juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA