Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

You You Xue har totalvraket bilen, med AP på!

Startet av Counterpointer, fredag 25. mai 2018, klokken 23:02

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Traff en stod "dump" og bilen ser opp i luften eller tror den ser noe som ligner på linjer.
Vi som har biler uten luftfjæring, og en del bagasje baki. Må virkelig passe på hvordan veien er der vi kjører. 
"Søkk" i veien, som gjør at rompa på bilen trekker litt nedover, kan være selvmord med AP. 
Gode eksempler er e6 etter Svinesund mot strømstad. Flere "Søkk" som du ikke på noe vis kan ha AP aktivert ( med bagasje etc).
E18 ifra Oslo til Asker. Noen flotte dumper der også. Folk baki, eller bagasje og du kan få en stygg opplevlse.
Eneste ulempen ved å ikke ha luft fjæring :/

daktari

Dette problemet ble løst med 2018.10.4 erter min erdaring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Hodetelefoner


JorEl

Jeg har ACC på E-golfen. Har lært å bruke den, men ikke før et par vemmelige episoder der bilen følger den foran uansett! Rundkjøringer er "suicide" for nybegynnere :)
Derfor bruker jeg den som et hjelpemiddel, altså ikke noe man skal "gi ansvaret til". Men herlig i kø, til under 5 tusen kroner.
Ville gjerne hatt ACC på TM3, men ikke til over 40k :-1: Prisen er naturligvis for AP som  er mye mer avansert.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Vel, det er vel en stund til man får valuta for de sure 40K man må ut med for AP. Egentlig burde ikke Tesla ta mer betalt for AP senere, da det per i dag er for "dårlig" etter det jeg kan se. Det burde koste det samme uansett.

Eller, egentlig burde det være billigere nå enn når det faktisk fungerer bedre.

Hodetelefoner

Sitat fra: emurof på søndag 27. mai 2018, klokken 20:42
Vel, det er vel en stund til man får valuta for de sure 40K man må ut med for AP. Egentlig burde ikke Tesla ta mer betalt for AP senere, da det per i dag er for "dårlig" etter det jeg kan se. Det burde koste det samme uansett.

Eller, egentlig burde det være billigere nå enn når det faktisk fungerer bedre.
Dummeste innlegget jeg har lest på mange uker Hahaha

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Hodetelefoner

Det skjer uansett modell og SW.  Bilene går ikke rett frem hvis de mister synet i dumper.  Blitt noe bedre. Men fortsatt livsfarlig i slike tilfeller. Har ap1 og ap2 bil.

geear

Jeg har sett flere av videoen til You You Xue, og allerede for flere uker siden lurte jeg på om han hadde en annen fører i bilen, for han har OVERHODET ikke fokus på kjøringen, og filmer og har fokus både bakover og til sidene konstant mens han kjører. Selv om jeg har bil med AP selv så trodde jeg virkelig ikke på at han gjorde dette på AP, før jeg skjønte at videoen var speilvendt og at han faktisk satt bak rattet...

Se for eksempel de første tre minuttene her, hvor han sitter i førersetet, snur til selfiekamera og sitter med en stick ut vinduet og ser på mobilen på stanga mens han tydeligvis sitter på AP:


https://www.facebook.com/tsla3/videos/924553737716096/

ALDRI om jeg hadde gjort det med dagens AP!

turfsurf

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 28. mai 2018, klokken 08:29
Det skjer uansett modell og SW.  Bilene går ikke rett frem hvis de mister synet i dumper.  Blitt noe bedre. Men fortsatt livsfarlig i slike tilfeller. Har ap1 og ap2 bil.
Dette problemet forsvant nesten totalt på vår bil etter 2018.10.4 oppdateringen. Vi har Model X dog, mulig det er forskjeller på S og X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ladov

Sitat fra: turfsurf på mandag 28. mai 2018, klokken 12:15
Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 28. mai 2018, klokken 08:29
Det skjer uansett modell og SW.  Bilene går ikke rett frem hvis de mister synet i dumper.  Blitt noe bedre. Men fortsatt livsfarlig i slike tilfeller. Har ap1 og ap2 bil.
Dette problemet forsvant nesten totalt på vår bil etter 2018.10.4 oppdateringen. Vi har Model X dog, mulig det er forskjeller på S og X.
X er jo høyere, hvis sensorene AP bruker er plassert høyere på X bør den tåle dypere dumper før den får samme problemet.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

Sitat fra: ladov på mandag 28. mai 2018, klokken 21:21
X er jo høyere, hvis sensorene AP bruker er plassert høyere på X bør den tåle dypere dumper før den får samme problemet.
AP bruker jo kamera til dette, og det sitter definitivt høyere på X. Mistenker at dette hjelper ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Agmuns

Den såkalte "autopiloten" i TM3 er jo livsfarlig. Holder å se på denne edruelige testen utført av Edmunds. Den krysser doble sperrelinjer og styrer ut mot en semitrailer i motgående felt for å finne midten av en helt rett vei. Som de kommenterer i videoen: hadde politiet sett den vinglingen, så ville de stoppet bilen. Å holde en bil i midten av en fil er noe som "enhver" bilprodusent klarer uten å reklamere for autopilot og selvkjøring.


https://www.youtube.com/watch?v=RxeK0F-D3gg

daktari

Det var en test fra februar. Du vet vi fikk en stor oppdatering slutten av mars? Sjekk noen andre videoer. Helt annerledes nå. Men du bør holde i rattet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Tesla modellene er alltid kun en oppdatering unna å fungere tilfredsstillende...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA