Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange Bolt er nå registert og går på norske skilter?

Startet av Tormod Beck, fredag 25. mai 2018, klokken 09:47

« forrige - neste »

Tormod Beck

Litt rart at de Boltene som ligger på Finn ikke blir solgt raskere?
Er det noen her som har erfaring med bilen de har kjøpt så langt?.

1Ampera

Det er registrert totalt 62 biler

Jun 2017 0 cars
Jul 2017  1 cars
Aug 2017 0 cars
Sep 2017 0 cars
Oct 2017 1 cars
Nov 2017 1 cars
Dec 2017  1 cars
Jan 2018 0 cars
Feb 2018 7 cars
Mar 2018 20 cars
Apr 2018 22 cars
May 2018 9 cars

Den siste er registrert 24.05.2018

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tormod Beck

Ok, litt rart at det ikke er flere som er solgt da?
Det er jo flere bilfirmaer som sitter med mange på lager og mange på Finn
Importer Bergheim på en annen måte enn 6 MNDR regelen?
Ny bil til samme pris som brukt import?.
Er det noen her som kan dele noen erfaringer med bilen?

Tellus

Import Bolt har vel i hvert fall følgende mangler/problemer
- Ingen hurtiglading
- Ingen fabrikkgaranti

I tillegg er jeg usikker på om app biten fungerer som den skal, men det vet helt sikkert andre her inne.

trykkertor


Tormod Beck

Håper noen her kan avkrefte eller bekrefte påstandene og evnt høre om erfaringer med Bolten. Men mye er vell likt Ampera-e til og med prisen?.

Vannkraft

Jeg har kjørt en slik norsk Bolt. Svært lik Ampera-e , mindre forskjeller som f.eks bakspeil med innebygget skjerm. Den hadde vanlig norsk hurtiglading og det er vel det viktigste.

Gordon Retriever

Sitat fra: Tormod Beck på fredag 25. mai 2018, klokken 09:47
Litt rart at de Boltene som ligger på Finn ikke blir solgt raskere?

Høy pris for en liten (brukt-)bil som ikke har offisiell importør/forhandlernett i Norge.

trykkertor

Mine umiddelbare tanker om importert Bolt er:
Hvor lang garanti?
Hvem står for garantien?
Får man tilbakekallinger og oppgraderinger?
Hva koster den + utgift for å bygge den om til vår hurtigladerstandard , versus, hva koster en ny eller lett brukt Ampera-e som føles tryggere å eie?

Er det verdt besparelsen på Bolt når en tar overnevnte faktorer med?

magenuss

Var på Sør Import på mandal i dag og prøvde deres Bolt. Spurte de samme spørsmål omtrent og dette var hva de sa:

Hvor lang garanti? 5 år på bil 8 år på batteri (ingen km begrensning)
Hvem står for garantien? Sør Import
Får man tilbakekallinger og oppgraderinger? Oppgraderinger kan man installere selv med en USB minnepinne, men de fikser oppgraderinger.
Hva koster den + utgift for å bygge den om til vår hurtigladerstandard , versus, hva koster en ny eller lett brukt Ampera-e som føles tryggere å eie? De sender den til elbilmek for 15000kr.

De låner dessuten ut gratis en CCS type 1 Hannkjønn-CCS type 2 hannkjønn adapter hvis du vil på langtur.

Bilen gikk som et lite lyn ift til min leaf 2012, og hadde utrolig god plass til bena både foran og bak (jeg er 190). Man kan legge ned setene og sove i setet, og føttene vil ikke nå helt fram en gang. Imponert.
For meg ble det ikke aktuelt da lane assist'n var milevis unna Leaf 2018. Vel, kanskje når prisen har sunket betydelig. Men 60kwh er ganske snadder.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

trykkertor


magenuss

Det ligger ferdig ombygde Bolter ute til 349 000 kr.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118488312
Som du kan hente i morgen. Ikke verst egentlig. Rart ikke flere vet om dette.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Tormod Beck


Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Tormod Beck

Ok, går det ann da? Er det gull i denne lille dingsen?
Koster vell 150 å produsere i Kina.???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA