Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil fikk lyst på burger?

Startet av brako79, mandag 23. april 2018, klokken 08:36

« forrige - neste »

brako79

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Burger

2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

RoaldLeaf

Leafen skal ikke taues, selv om eg gjorde det selv i 2012(før eg leste manualen)
2012 Nissan Leaf
x 1998 Nissan Primera p10 Sri
x 1995 Nissan Primera p10 SLX

Trekkoppbil

Det kommer vel ann på åssen man tauer: http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Sleping

Tauing kan være så mangt, og det går sikkert ann å gjøre dumme ting når man skal taue. I enkelte strøk av verden kan tauing tolkes som å henge personbilen etter en campingbil over store avstander på prærien, mens tauing med et biltematau noen kilometer kan være utenkelig. Tauing kan også være å dra bilen noen meter opp av grøfta, eller vinsjing opp på en bergingsbil eller annen biltransport.

Man skulle tru at tauing ikke nødvendigvis gir annen belastning enn det man får når man triller ned  en bakke. Men det går sikkert ann å gjøre dumme ting som å taue bilen når den står i Park, eller å overbelaste regeneringen eller friksjonsbremsene etc, og det kan være visse typer tauing som bilen ikke konstruert for.


sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

cra

Tauing av elbil er helt uproblematisk. Det er faktisk enklere å taue elbiler siden regen gjør at du holder stramming på tauet, og det blir mindre rykk og napp. Hvor langt du tauer i ett strekk er så klart noe annet, men jeg tviler på at produsentene har noe å fare med om noe skjer; jeg bor et sted der vi har rikelig med bakker som er flere kilometer lange, både opp og ned. Har aldri fått problemer av å kjøre ned noen av dem.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA