Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam i e-Golf

Startet av Amatøren, torsdag 24. mai 2018, klokken 13:12

« forrige - neste »

Amatøren

For meg virker det som om 12 V batteriet ikke blir ladet når bilen ikke er tilkoblet lader eller ikke er i bruk.

Det var også indikasjonen jeg fikk fra Møller kundeservice. Fikk også kommentar via selger fra verkstedsarbeider om å ha kamera konstant tilkoblet 12 V så vil det tappe ned 12 V batteri så den vil til slutt få oppstartsproblemer.

Har selv etter Car-Net oppgradering av bilen at hvis bilen blir stående uten lading over helgen når dashcam har konstant power, opplevet at keyless funksjonen og Car-Net sluttet å virke, men resten virket og bilen kunne låses opp med fjernkontrollen og startes/slås på.

Hvis bilen står bare fra en dag til en annen så er det aldri problemer. Heller ikke hvis jeg kobler fra power til daschcam når den står over helgen.

Dermed har jeg tenkt å koble til en bryter så jeg kan velge mellom konstant 12 V og 12 V kun når bilen er på.


Fra annen tråd (og dermed ny tråd i riktig forumdel):
Sitat fra: gr på torsdag 24. mai 2018, klokken 12:50
Sitat fra: Amatøren på onsdag 23. mai 2018, klokken 21:51
OK.

Bedre løsning enn på e-Golf. Den lader ikke 12 V batteri med mindre bilen er i bruk eller står tilkoblet strøm.
Veldig OT siden dette er en tråd i Model S-forumet, men det du sier trenger korrigering. Vår 190km e-Golf har stått med dashcam kontinuerlig i nærmere to uker uten strøm tilkoblet. Helt uproblematisk.

Er det forskjell på 1. og 2. (FL) generasjon e-Golf?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Apache

Dette er ikke direkte svar på ditt spørsmål men det jeg gjorde var å kjøpe "BLACKVUE DR750S – 2CH Bilkamera" med "BLACKVUE Power Magic Pro"

https://bilkamerabutikken.no/shop/tilbehor/blackvue-power-magic-pro/

Det er en enhet  der du kobler på batteriet slik at du får konstant strøm til kameraet. Den kan settet opp til å f.eks. kameraet er på opp til 5 time etter parkering og eventuelt slå av kameraet hvis spenninga fra batteriet faller under et viss nivå (husker ikke nivået).

Jeg fikk et proff verksted til å gjøre jobben for meg vedrørende kamera, men installerte ikke den power enheten jeg trudde at jeg brøyt garanti vilkår på bilen.

Amatøren

#2
Jeg har også BLACKVUE DR750S – 2CH.

Kjenner også til den batterboksen. De gangene jeg virkelig ønsker opptak etter parkering er når det er fare for påkjørsel og det er gjerne når jeg er borte fra bilen mer enn 5 timer. Selvfølgelig dare ved kortere parkeringstid også, men da er ikke batterikapasitet noe problem. Derimot blir den da tatt i bruk igjen innen 12 timer er gått.

Problemer er kun når den har stått over helgen uten lading.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Sirup

Jeg har hatt Blackvue kamera i e-Golfen siden 2015, har ikke batteriboksen og har aldri hatt problemer.

12 volts batteriet blir ikke ladet når man lader bilen, om man ønsker å lade det må man koble til vanlig 12V batterilader.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Amatøren

Glemte å trekke ut ledningen til dashcam og bilen har ikke stått på lading siden tirsdag. Kun en veldig liten tur ut på onsdag.

Da kom meldingen nå idag (fredag):

12v-batteriet er svakt. Lades under kjøring.


Jeg får se om jeg ikke kan få montert den bryteren i løpet av sommeren.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA