Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler

Startet av daktari, torsdag 24. mai 2018, klokken 08:39

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Enig at mange biler har dette. Står fremdeles på at det er tull i en normal bil.
Performance/Eco/Comfort er tross alt noe annet enn at man må velge seg hit og dit for å få ut full effekt - slike valg har jo masse biler i dag, selv eGolf - men trykker man pedalen i bunn får man full effekt samme hva man har valgt.

daktari

Nå har vel launch control på BMW, Porsche, Nissan m.fl. vært en modus som har vært ganske hard på girkassen og drivverk, og primært styrt traction og hvordan momentomformer el. clutcher har tatt imot krefter fra stillestående. Det er ikke relevant for elbil.
Tesla sin "launch" handler derimot om å øke temperatur på batteriet og senke luftfjæringen bak bl.a. Gjelder kun Performance-modellene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

4Matic Fanatic

Kommer litt smådrypp rundt omkring nå ser jeg, her fra FB-gruppa rundt rekkevidde:
SitatBut Feedback from my dealer on his driving event was promising.
Range Challenge between the guys record 512 km
Normal not slow driving conditions 350-380 km
And full race track mode until Vmax 210 km of range.


AJ82

Går veldig tregt mot 4. Juni... Samtidig kommer det vel til å eksplodere i annmeldelser da. Gøy at de har fått prøvd bilen på flere ulike underlag, skal bli spennende å få "dommen".

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Sarepta

#20
Ikke så mye informasjon utover at det går fort. Akselerasjonstidene ser ut til å ligge rundt de lovede 4,8 0-100. Våt veibane trekker sikkert tidene litt opp, så kanskje går det enda litt fortere under gode forhold.


https://www.youtube.com/watch?v=yoN42gN42Bk

daktari

Hva tenkte designeren på da han fant det luftegitteret fra en -95 Opel og satte inn i det forøvrig fine interiøret?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1000kwh

Sitat fra: daktari på tirsdag 29. mai 2018, klokken 11:20
Hva tenkte designeren på da han fant det luftegitteret fra en -95 Opel og satte inn i det forøvrig fine interiøret?
Interiøret minner meg igrunn om Ampera. 

4Matic Fanatic

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 29. mai 2018, klokken 12:47
Interiøret minner meg igrunn om Ampera.
Det sier nok noe om øyet som ser og mindre om hvordan dette ser ut i virkeligheten, sammenlignet med plastikken i Ampera.

S.S

Interiøret ser veldig bra ut real-life.  God kavalitet og ikke noe plastic fantastic.
Dette bekreftes og i mediaomtaler, i ett eksempel fra et blad stilte de spørsmål ved hvorfor det ikke var like bra i e-pace.

Stikkkontakt

Sitat fra: S.S på tirsdag 29. mai 2018, klokken 19:47
Interiøret ser veldig bra ut real-life.  God kavalitet og ikke noe plastic fantastic.
Dette bekreftes og i mediaomtaler, i ett eksempel fra et blad stilte de spørsmål ved hvorfor det ikke var like bra i e-pace.

Kanskje det er fordi i-Pace er nesten dobbelt så dyr som e-pace?
I-Pace er Macan-pris. E-Pace er Tiguan.

1000kwh

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 29. mai 2018, klokken 13:43
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 29. mai 2018, klokken 12:47
Interiøret minner meg igrunn om Ampera.
Det sier nok noe om øyet som ser og mindre om hvordan dette ser ut i virkeligheten, sammenlignet med plastikken i Ampera.
Mener det er en del likheter, så får vi se hvordan det oppleves. Ampera er rotete og man sitter alt for langt fra instrumentpanelet og vinduet..Du kan ikke vise dette vedlegget.

lr-80

#27
Ratt og en skjerm i midten.
Ellers er det ikke mye som likner, men jeg har jo bare sett bildet og bare i-pace i virkeligheten. Er Opel så mye bedre enn på bildet?

Redigert: ser ved nærmere granskning at de begge har både knapper på rattet og dørhåndtak og speil mot venstre bildekant.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

bmw2002

Som tidligere eier av Ampera-E og som har prøvd å sitte i I-Pace flere ganger må jeg si at dette er bare vas. Overhodet ingen likheter på interiør, sittestilling, avstand fra instrumentpanel eller vindu. Dette er bare trolling.

Tellus

Som nåværende eier av Ampera-E kan jeg forsikre at sammenenligningen er fullstendig bak mål. Derimot fikk jeg skikkelig Ampera følelse sist jeg var i Tesla

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA