Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor dypt kan man vade med trillingvogn?

Startet av elekTrond, mandag 21. mai 2018, klokken 01:01

« forrige - neste »

elekTrond

Jeg ble ikke våt på tærne, men jeg begynte å lure på hvor høyt oppe langt nede AC-kompressoren egentlig sitter montert  ::) :laugh:


Bildekilde: Bilde 2018-05-20: Fortum CC Gjøvik Vs. Mjøsa

Om noen skulle lure, var jeg bare ute på en nattlig fotosafari:


Først på tur hjem og vel møtt tenkte jeg på vloggen til Ben Nelson og den oversvømte i-MiEV'en han kjøpte på auksjon. Jeg tok noen bilder da jeg parkerte jeg, og ser vann/fukt på det fremre "jekkpunktet" på framdriftsbatteriet et par andre steder, men siden jeg høytrykksvasket bilen før i kveld er det vanskelig å si eller se hva som kom fra vadeturen. Jeg må gjøre en ny tur på dagen i morra. Alt i vitenskapens interesse og navn, så klart ...  :laugh:

Så, hvor dypt vatn har du vært utpå?  :angel: :police:
'13 Mjau

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Beamer Screamer

30 cm har jeg lest en gang i tiden. Det vil si opp til litt over hjulnavene eller ca underkant av dørene.

Det er jo ganske bra for den Trillingbilen. Overraskende mange offroadere tåler faktisk bare 50 cm.

Selv ville jeg vært mest redd for batteriet ifm. en slik svømmetur. Batterikassen er vanntett, men hvor vanntett er den egentlig når den er nedsenket i vann (og den har fått noen år på nakken)? I tillegg er det jo et par pustehull i toppen av batteriet - kanskje fort gjort at litt vann skvulper inn der?

2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA