Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lang ventetid på service ?

Startet av datasjef, lørdag 19. mai 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

Slettix

Sitat fra: Råde på fredag 01. juni 2018, klokken 23:04
Jeg må si jeg holder pusten om dagen. Skjer det noe med bilen, og vips så sitter du med en C3 Cactus i et halvt år. Og tydeligvis så behøver det ikke være store sakene som gir lange ventetider heller.

Hadde en del feil som ble notert allerede ved overlevering av bilen i november i fjor, og siden den gang har det dukket opp noen ytterligere problemer. Fikk omsider time på Grorud 22. mai, altså 6 måneder ventetid. Å levere bilen fra seg på service trodde jeg skulle være en enkel sak, men det var jo fullstendig kaos der borte, og jeg måtte vente i halvannen time på å få levert bilen fra meg - noe jeg absolutt ikke hadde tid til. Fikk beskjed om at bilen skulle være ferdig i løpet av dagen, men jeg takket ja til å ta i mot en lånebil - selv om jeg var litt i tvil om jeg trengte det for denne korte stunden. Nå suser jeg fremdeles rundt i en C3 Cactus. Bilen har de ennå ikke begynt å se på.

Helt fantastisk dårlig håndtering av Tesla må jeg si...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

...

#16
...

Slettix

Sitat fra: nix på onsdag 13. juni 2018, klokken 22:20
Hvordan er det med lånebil forresten?
Dekker Tesla drivstoff og bompenger om man må suse rundt i en kaktusbil?


Joda, de sier så. Koster meg nok ikke noe, men hadde jeg hatt lyst til å suse rundt i kaktusbil hadde jeg jo bare kjøpt en sånn en  :)
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

...

#18
...

arv

Fikk total stopp for en uke siden,batterifeil? Fikk Volvo XC med 6gear. Fikk ny  Egolf som lånebil . Vil ta 6-8 uker før jeg får bilen tilbake.
Grei service hos Tesla Nord
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Danielg.

Drop-in hos service-senter i Hamburg. FWD som ikke registrerte seg som lukket ble fikset på stedet mens supercharging ble gjort

trond.haug

Noe nytt om bilen din, @datasjef? Jeg har bilen min inne hos Tesla Skøyen med lignende feil på 5 uke i dag. Har i alle fall fått lånebil, men gidder ikke ta med familien på bilferie med den.

Mine feilmeldinger:
- Power Break Assist Reduced
- Automatic Emergency Braking Is Disabled

Har også forsøk å "Framskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen", men fikk bare noen svadasvar. Da jeg leverte bilen fikk jeg først beskjed om at det var en softwarefeil og fikk bilen forsøkt levert til meg, uten at softwaren var oppgradert. Dette gikk selvfølgelig ikke. Det virket på meg som om bilen stod i ro i 2-3 uker uten at de jobbet med den. Jeg klagde og det eneste de gjorde var å fjerne mobile access. Nå vet jeg ikke om de jobber med bilen min i det hele tatt.

Har en 6 måneder gammel Model X og hadde en Model S før dette. Har aldri hatt problemer med Tesla som organisasjon før, men har mistet det meste av tillit nå. Har bedt om hyppig statusoppdatering på bilen min og hva de har tenkt å gjøre, men det får jeg ikke. Har sluttet å få sms om at "..din bil blir dessverre ikke klar i dag..." og jeg har gitt opp å vente minst 30 minutter i telefonkø hver gang jeg skal ringe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA