Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lang ventetid på service ?

Startet av datasjef, lørdag 19. mai 2018, klokken 09:55

« forrige - neste »

datasjef

Fikk etter lang ventetid endelig min nye Tesla model X 100D i påsken 2018, men etter ca 3 ukers bruk poppet masse feilmeldinger opp på skjermen ;

- Park assist unavailable
- Automatic emergency braking is disabled
- Airbag system needs service
- Traction control disabled
- Stability control disabled

Forsøkte reset, samme feil. Forsøkte å reinstallere alt, samme feil. Endte med at bilen ble levert på Tesla grorud. Der har den stått nå i snart 4 uker, får hele tiden tilbakemeldinger om at "beklager, vi har lang kø - aner ikke når bilen kan være ferdig. Vi har ikke hatt tid til å se på bilen din ennå".

Jeg synes det er skuffende dårlig service på en bil jeg har hatt i knappe 3 uker før den måtte til reperasjon. Er "ny" innen tesla miljøet, men er dette business-as-usual ?

hoffa

Det er tydeligvis slik på østlandet. Send den til Ålesund så får du sikkert fikset det fort. Dårlig trøst, men slik er det.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

GeirHM

Tar de inn en helt ny bil med kritiske feilmeldinger og så lar den stå urørt i fire uker? Fordi de ikke har tid? Dette høres helt forrykt ut.

Du må kreve lånebil tilsvarende den du nettopp har hentet ut (ryktet vil ha det til at det bidrar til prioritering). Og du må bruke din side hos Tesla til å sende melding til ledelsen. Helt hvordan du gjør det er jeg litt usikker på.

Hold oss orientert, jeg henter ut tilsvarende bil snart.

MrBacardi

Hvis man ønsker å eskalere en sak, så logger du deg inn på din Tesla-konto, klikker på aktuell bil og legger inn en henvendelse under "Støtte", hvor du velger emnet som heter "Framskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen".

Se også vedlegget.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

datasjef

Takk for svar og tips. Jeg har sendt inn melding på min-tesla side om "Framskynd denne saken for gjennomgang av ledelsen". Har også levert krav om lånebil tilsvarende den jeg leverte inn, er spent på hva tilbakemeldingen blir. Skal holde dere oppdatert.

k1

Mager trøst er at fra høsten av utvides servicekapasiteten betydelig i Oslo, når det nye servicesenteret åpner på Karihaugen. Så gjenstår det å se om de også løser reservedelflaskehalsen som også er reell.

Ellemelle

Den utvidede servicekapasiteten blir nok en dråpe i havet når det snart renner inn noen titalls tusen Model 3.

...

#7
...

geear

Sitat fra: nix på lørdag 19. mai 2018, klokken 22:43
Men vil Model 3 ha samme barnesykdommer som Model S & X?
Åssen er statistikken på dette i USA? Noen som vet?
Har ingen statistikk, men basert på hva som skrives og sies både i media og av eiere, så høres det ikke bra ut.

skrepak

Snakket med Tesla akkurat nå og fikk en time 21 juni på Rud. Under 1 måned høres ikke så ille ut. Ingen kritiske feil forresten kun utbedring av små feil og det som Tesla Grorud ikke klart å fikse.

Filip86

Sitat fra: skrepak på tirsdag 29. mai 2018, klokken 15:10
Snakket med Tesla akkurat nå og fikk en time 21 juni på Rud. Under 1 måned høres ikke så ille ut. Ingen kritiske feil forresten kun utbedring av små feil og det som Tesla Grorud ikke klart å fikse.

Jeg var innom noen uker siden og kunne da få time i starten av august, fiks av en del ting, bla bytte bakfanger og fiks av lakk.

datasjef

Liten oppdatering. Er nå straks gått to nye uker siden sist, dvs snart 6 uker totalt. Bilen er fortsatt til service ved Tesla Grorud, og ingen aner når den kan bli ferdig - eller hva som er galt med bilen. Har forsøkt å «eskalere problemet til ledelsen» via nettsiden til Tesla, og fått til svar at de beklager ventetiden. Skuffende..... ikke snakk om noen tilsvarende lånebil heller, men ikke noen stor overraskelse der.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirHM

Jeg beklager å si det, men ditt neste trekk må være å legge fram din erfaring med Tesla Grorud på det største Tesla forumet på Facebook. Det har over 18 000 medlemmer og skal visstnok følges tett av Tesla. Anbefaler fokus på bruk av adjektiver. Et sobert referat av saken bør i seg selv være nok til å få forumets oppmerksomhet - og dermed Teslas.

Forumet heter Tesla Owners Club Norway. Du kjenner det sikkert.

Det er ikke god reklame for Tesla Grorud dette.

Råde

Jeg må si jeg holder pusten om dagen. Skjer det noe med bilen, og vips så sitter du med en C3 Cactus i et halvt år. Og tydeligvis så behøver det ikke være store sakene som gir lange ventetider heller.
e-Golf | X75D

k1

Samme her, kjører ekstra pent for å unngå å havne på verksted...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA