Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noe «fare» å kjøpe importert ny e-Golf?

Startet av Tomas72, fredag 18. mai 2018, klokken 11:19

« forrige - neste »

Tomas72

Ser det ligger mange e-Golf av den nye typen med 300 km rekkevidde på Finn. Jeg går ut fra at mange av disse er importert til Norge.

Er det noe fare å kjøpe en av disse? Noe jeg burde se etter som de norske bilene har?

Tomas
VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

Bjarkaffi

Hei.

Ja det er mange av disse som kan være fristende. Det er nok ganske trygt dersom man gjør litt forarbeid og sjekker hvilket utstyr bilen har.

De 3 tingene jeg tenker på som viktigst er DAB radio, Norske kart i navigasjon og hvilken type hurtigladekontakt bilen har. I USA bruker de type 1 ccs. Den vil ikke passe noen hurtigladere i Norge.

Ellers så er de norske bilene litt mer isolert og klare for vinter. Sjekk også om bilen har varmepumpe

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Tomas72

VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

Kolbjørn Haganes

Garanti? Er det fem års garanti på bruktimport?



Sent from my iPhone using Tapatalk

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Erlingni

Sitat fra: Kolbjørn Haganes på fredag 18. mai 2018, klokken 19:05
Garanti? Er det fem års garanti på bruktimport?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det finnes flere tråder om bruktimportert e-golf allerede.

Fem års garanti er ekstrautstyr i Tyskland - extended warranty manufacturer - som gir totalt fem år eller 100 000 km. Denne fungerer også hos Møller på lik linje med den norske. Men langt i fra alle biler har denne!
I så fall er det bare standardgaranti på to år som gjelder.

rsomby

En bruktbilimportør som har et snev av forretningsans kjøper 5 års garanti før han tar bilen til norge.
Jeg kjenner til endel bilsjapper i bergensområdet som konsekvent kun selger importerte biler med 5 års garanti. Da unngår de all usikkerheten rundt problemet.

Lbil12

Er det noen plass man kan dobbeltsjekke at bilene faktisk kommer med 5 års utvidet garanti? Evt bare ringe Møller å høre?

Lassiiboiii

Men hvorfor kjøpe brukt import? :) er det fortsatt lang leveringstid? Isåfall, så lufter jeg salget av min!

FL 300km 2017/18 modell pearl white.

Bortimot fullt utstyr, 19" felger, 20/30 eibach fjærer montert (godkjent i vognkort originale følger med) GTE riller i front. Kjørt rundt 10k.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

CEM07

Sitat fra: Lassiiboiii på onsdag 06. juni 2018, klokken 12:26
Men hvorfor kjøpe brukt import? :) er det fortsatt lang leveringstid? Isåfall, så lufter jeg salget av min!

FL 300km 2017/18 modell pearl white.

Bortimot fullt utstyr, 19" felger, 20/30 eibach fjærer montert (godkjent i vognkort originale følger med) GTE riller i front. Kjørt rundt 10k.
Litt utenfor tema, men hvordan opplever du rekkevidde med dimensjonen på disse hjulene? Venter ny egolf i sept/okt. som jeg har bestilt med 17". Vurdere 18", men er litt skeptisk i forhold til rekkevidden.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Lassiiboiii

Du taper rekkevidde, hvor mye det vett jeg egentlig ikke  :-\ har ingen problemer med rekkevidde med min kjøring 8)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Tomas72

Fin bil  :)

Jeg endte med å kjøpe en brukt norsk bil på Finn. Veldig fornøyd  :D

Sitat fra: Lassiiboiii på onsdag 06. juni 2018, klokken 12:26
Men hvorfor kjøpe brukt import? :) er det fortsatt lang leveringstid? Isåfall, så lufter jeg salget av min!

FL 300km 2017/18 modell pearl white.

Bortimot fullt utstyr, 19" felger, 20/30 eibach fjærer montert (godkjent i vognkort originale følger med) GTE riller i front. Kjørt rundt 10k.
VW e-Golf 2015
Nissan Leaf 2012
VW boble 1965

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA