Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Radar feil på Nye Leaf

Startet av Helge82, torsdag 17. mai 2018, klokken 18:58

« forrige - neste »

Helge82

Det er en del som opplever dette ifølge Facebook gruppen, men har foreløpig ikke sett det nevnt her. I mitt tilfelle ser det ut til å oppstå i sterkt sollys. Du får melding i displayet "radar blocked". Jeg har hatt fire tilfeller av dette, alle nylige, og i solskinn. Ved to av tilfellene har feilen forsvunnet etter noen minutter. En gang når jeg kjørte inn i en tunnel som da naturligvis demper lysstyrken en del. Noen andre som har opplevd lignende? Jeg har hørt at enkelte har fått kalibrert radar på nytt, mens andre venter på ny radar som er bestilt inn (lang leveringstid).

borghund

Fikk min Leaf i februar og nå kommer feilmelding på radar hver gang jeg er ute og kjører.Har fått verksted time neste uke,håper dette fixes da.
Leaf beundrer,Jevnaker

Troald

Jeg opplevde det her forleden dag, men det forsvant kjapt. Ganske så riktig så var det sterk sol da.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Joltus

#3
3 dager feilfri. Nå kommer det system fault grunnet frontradar 10 sekunder etter oppstart.

Skal inn på verksted. De hadde hatt et par tilfeller av det.

By the way, eg har laget tråd....

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39525.0

Helge82

Da har jeg nok oversett den tråden, beklager.

Er det noen som har fått bekreftet at feilen er fikset enda?

Joltus

På verkstedet sa de som sagt at de hadde hatt inne et par tilfelle. Det var en relativt kjapp fix, kalibrering av radaren.

Så må man jo stille spørsmålet om hvorfor den må kalibreres allerede og hvorfor det ikke vil skje det samme igjen om kort tid....

elmu

Har hatt feil frå dag 1. Først var det systemfeil og så hadde eg på verksted og fekk den tilbake, men gikk ikkje lenge før eg fekk "front radar blocked" på kvar køyretur. Ny runde på verkstad for justering og same feilen kom raskt tilbake.
Verkstad bestilt ny radar  så ventar på den før bilen skal inn igjen.
Bilen registrerer ikkje bilar framfor slik at adaptiv cruicekontroll ikkje fungerer. Feilmelding på radar kjem på kvar køyretur etter ca 5 minutt køyring.

Håpar radarskifte fiksar det.

Joltus

Det er akkurat det scenario eg frykter.....

Bjoris

Opplevd ett par ganger, men min ProPilot drar bilen i grøfta på direkten. Andre som har det? Svinger til høyre og over linja så bremser den, men helt ubrukelig , fungerte fint på henteturen...

Ikke hatt tid å kjøre til forhandler enda

Helge82

Hadde absolutt ingen feil i hele april, men det var en måned uten spesielt mye sterkt sollys. Brukte en del ProPilot/ACC denne måneden også, helt problemfritt.

Jeg har hatt ProPilot på en gang når "front radar blocked" meldingen kom. Det føltes som om den skrudde av ProPilot som om du hadde trykket på knappen på rattet, den fulgte bak en bil når det skjedde.

Løve

Har dessverre ikke noe å bidra med enn at jeg har 2700km med prikkfri ProPilot og ACC. Men min har ikke fått sim-kortet sitt aktivert.

elhansen

#11
Har vært innom BNH og fikset/kalibrert radaren. Her kjørt drøye 1000 km etter dette i all slags vær. Problem med radar har ikke kommet tilbake.  Alt funker. De siste dagene har det i hvert fall vært nok sollys. Her LE, og bruker propilot hver dag tur retur storbyen. Totalt kjørt 5200km

Joltus


blackleaf1

Min har "System fault", var inne 8/5 og kalibrerte radar. Funka fint helt til 12/5, fikk samme varsel inne i parkeringshus. Samme varsel i dag igjen, i en tunnel. Veldig kjipt å ikke få brukt ACC, har Accenta ikke Propilot :+1:.
Atle
Lindås

Helge82

Sitat fra: Frissy på tirsdag 22. mai 2018, klokken 23:29
Har vært innom BNH og fikset/kalibrert radaren. Her kjørt drøye 1000 km etter dette i all slags vær. Problem med radar har ikke kommet tilbake.  Alt funker. De siste dagene har det i hvert fall vært nok sollys. Her LE, og bruker propilot hver dag tur retur storbyen. Totalt kjørt 5200km

Da er det håp. Hvor lang tid brukte de på å kalibrere radaren (dvs. hvor lenge måtte de ha den inne)?
Har du kjørt både på natta og i sterkt sollys?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA