Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Monopolverkstaden Elbilmek er desverre ei norsk nasjonal skandale!

Startet av ThinkGeo, onsdag 04. april 2018, klokken 18:23

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: ThinkGeo på torsdag 05. april 2018, klokken 11:31
Merk også det blir heilt dreve av utlendingar frå Baltikum (Litauen).
Og hva så om jeg tørr spørre ??

Valdemaras (=Elbilmek) jobbet hos Enviro i Drammen før de gikk konkurs (= Sigmund . .  som stod for importen av de fleste PSA-Classic til  Norge).
Det var jo helt fantastisk at han tok opp tråden etter Sigmund og etablerte Elbilmek.

Og hvis du ikke liker verksteder drevet av innvandrere, ja så kunne du vel bare velge ett annet verksted.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. april 2018, klokken 12:48
Kan hvem som helst ringe til et verksted og få opplysninger om andres biler?
Skulle tatt seg ut om jeg ringte Tesla og ba om innsyn i en klagesak på noen andres bil og Tesla faktisk ga ut denne informasjonen. Er det mulig....

Generelt så er jeg helt enig med deg.
Men når det fremsettes tildels grove beskyldninger mot verkstedet på et web-forum og Moderator/Admin for det aktulle forumet er den som spør, så syns jeg det er "innafor".
Men kanskje det hadde vært mere riktig om han bare fjernet innlegget og blokkerte brukeren ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ThinkGeo

Sitat fra: Elmo på torsdag 05. april 2018, klokken 20:11

Generelt så er jeg helt enig med deg.
Men når det fremsettes tildels grove beskyldninger mot verkstedet på et web-forum og Moderator/Admin for det aktulle forumet er den som spør, så syns jeg det er "innafor".
Men kanskje det hadde vært mere riktig om han bare fjernet innlegget og blokkerte brukeren ?

Synes du kjem med så lite konstruktive tilsvar med den håplause, øydeleggande situasjonen eg har opplevd med Ebilmek no i to månadar, og tre månadar utan bil, at det synest fåfengt å diskutere med deg.
Eg har ingen annan versjon av det eg har opplevd enn det eg har skreve her så langt, vil neppe heller kome til å få det. Eg kunne kome med meir skildringar av korleis eg har blitt behandla av verkstaden, men lar det ligge så langt.

Det er noko som heiter å vise empati for andre sin situasjon. Du viser null empati.  Eg har for første gong på 35 år no blitt utan bil, og det 100% ut frå handlingane til Elbilmek. Du har aldri brukt Elbilmek, eg har for alle mine saker, heldivis ikkje mange (relativ kortkøyrt bil) brukt Elbilmek, sjølv om eg bor nær 600 km frå verkstaden. Eg kjenner ikkje mange som har (ny)Think, men 100% av dei eg har snakka med/har opplysningar om er enten sterkt kritisk til Elbilmek sitt arbeid, har selt sin Think fordi dei er ikkje interessert i å ta dei store kostnadane/ulempene med å sende den att og fram (mange), eller har vore så heldig å ikkje ha hatt større problem med sin Think.

Og, ja eg meiner faktisk at manglande innsyn frå Elbilmek sine folk i norsk kultur, tenkemåte og regler, med tilhøyrande sannsynleg alienasjon er særlig sterkt medverkande til at det har gått som det har gått i denne konkrete saka. Og å påpeike det er ikkje det same som rasisme som du så tydleg gjerne vil vri det til. Ta og ro deg ned, Elmo. Les endel av dei andre tilsvara i tråden, og prøv å sjå det frå den sida. Det er eg som har vore utsatt for eit øydeleggande forhold rundt min bil, kva i all verda er det du har blitt utsatt for?

Sånn som du synes å gå fram, prøver du tydlegvis å prøve å kneble all framført kritikk , og skjønnmale eit kvart Elbil-forhold. Eg kan forsikre deg eg har ikkje mykje til hensikt å prøve å sjå det frå di si side, avdi eg oppfattar deg og di tilnærming som rå, ubalansert og kvervulerande. Det eg prøver i ett og alt er å løyse denne situasjonen eg står overfor, og i den samanheng å beskrive den så klart og godt som mulig.

Til slutt vil eg påpeike at verkstadleiaren Valdemaras Vaiciunas var i permisjon når desse hendingane som eg har beskreve skjedde. Difor har han berre 2. hands beskrivelsar av dei frå dei impliserte. Han er difor prisgitt at dei gir ein rett beskrivelse av det som hendte. Dei som forhåpentlegvis veit kva som skjedde er dei to eg snakke med, som ovanfor nevnt.

ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium

ThinkGeo

Sitat fra: Elmo på torsdag 05. april 2018, klokken 16:37
Og hvis du ikke liker verksteder drevet av innvandrere, ja så kunne du vel bare velge ett annet verksted.

Har aldri sagt at eg ikkje liker verkstadar drevne av den og den gruppering, men om ein verkstad gjer ein håplaus jobb/ikkje gjer ein jobb i det heile, og i tillegg har håplaus kundebehandling er eg ikkje mykje interessert i å ha med dei å gjere.

Det var Forsikringsselskapet som valgte å sette min bil hos Elbilmek, for som representanten sa "det er jo ikke andre!".
Og kvar i all verda er så alle dei andre Think-verkstadane som kan ta typiske Think-jobbar som problem med
Zebra og Enerdel Lithium-batteri??
Think City 2010 - EnerDel Lithium

Elmo

Sitat fra: Elmo på torsdag 05. april 2018, klokken 20:11
Men når det fremsettes tildels grove beskyldninger mot verkstedet på et web-forum og Moderator/Admin for det aktulle forumet er den som spør, så syns jeg det er "innafor".
Men kanskje det hadde vært mere riktig om han bare fjernet innlegget og blokkerte brukeren ?
Sitat fra: ThinkGeo på fredag 06. april 2018, klokken 00:51
Synes du kjem med så lite konstruktive tilsvar med den håplause, øydeleggande situasjonen eg har opplevd med Ebilmek no i to månadar, og tre månadar utan bil, at det synest fåfengt å diskutere med deg.
Siste setningen min var ikke alvorlig ment, men bare for å utdype hvorfor jeg mener at det ikke var særlig kritikkverdig av Elbilmek å diskutere denne saken med en utenforstående, når vedkommende er Forumadmin.

Mht å diskutere saken med meg, så har jeg hele tiden sagt at jeg ikke diskuterer det konkrete uføret du har kommet opp i.
Jeg bare imøtegår de generelle angrepene du har på Elbilmek generelt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Elmo på torsdag 05. april 2018, klokken 20:11
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. april 2018, klokken 12:48
Kan hvem som helst ringe til et verksted og få opplysninger om andres biler?
Skulle tatt seg ut om jeg ringte Tesla og ba om innsyn i en klagesak på noen andres bil og Tesla faktisk ga ut denne informasjonen. Er det mulig....

Generelt så er jeg helt enig med deg.
Men når det fremsettes tildels grove beskyldninger mot verkstedet på et web-forum og Moderator/Admin for det aktulle forumet er den som spør, så syns jeg det er "innafor".

Hvordan kan det være innenfor at en forum-moderator går inn i en sak mellom to parter, får utlevert informasjon om en av partene fra den andre parten og poster informasjon om dette på forumet?

Etter mitt syn er dette grovt av både moderator og verkstedet. Moderator ender her opp med å skade verkstedets sak fremfor å hjelpe da verkstedets kredibilitet senkes.

Som et minimum skulle moderator startet dialogen med bileier på privat melding og bedt om aksept for å ta opp saken med verkstedet.
Eventuelt oppfordret selskapet til å registrere bruker på forumet for selv å komme med tilsvar. Men det fører sjeldent noe godt med seg å diskutere denne typen saker i åpne forum hvor hvem som helst kan blande seg inn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ThinkGeo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. april 2018, klokken 09:13
Som et minimum skulle moderator startet dialogen med bileier på privat melding og bedt om aksept for å ta opp saken med verkstedet.
Eventuelt oppfordret selskapet til å registrere bruker på forumet for selv å komme med tilsvar.

Kan bekrefte at moderator aldri har sendt meg privat melding eller vore i kontakt med meg på andre måtar i denne eller andre saker.

ThinkGeo
Think City 2010 - EnerDel Lithium

staleand

Avtalen du tviholder på virker å være basert på uriktige forutsetninger fra bilverkstedet side. Når det ikke er bevist hvem som har skylden for glippen (forsikringsselskapet eller bilverkstedet?) tviler jeg på at du har noen sak, uansett hvor vanskelig du ønsker å være for å forsøke å få andre til å bære regninga for en feil DU ønsker å utbedre.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA