Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Høyere pris hos Kia forhandler enn Kia.no

Startet av dalfjell, mandag 20. august 2018, klokken 08:28

« forrige - neste »

dalfjell

Hei

Jeg var innom Kia i Trondheim og skulle se på en Kia Soul Exclusive. Før dette var jeg innom kia.no og der var prisen jeg ca 270 000 kr + eventuell frakt. Prisen hos Kia-forhandleren i Trondheim var en helt annen, 295 000 kr. Jeg konfronterte selger med dette og han forsøkte desperat å ro seg i land med at det var dyrt å frakte bilen fra Drammen, samt de hadde lagt til ekstra understells-behandling. Kan dette virkelig rettferdiggjøre en differanse på 25 000 kr?

På forhånd takk

goggo

Det høres veldig mye ut med 295.000,-

Jeg betalte 270.000,- for ny hvit Exclusive incl 3 års service og 2 sett hjul. Den hadde også fått understellsbehandling.

Dette var midt i juni i år, hos Motor Sør i Kristiansand.

Du bør kanskje ta en ringerunde til flere forhandlere rundt i Norge for å spørre om pris.
Du sparer fort inn fly/tog billetten for å hente bilen, og det kan jo bli en fin tur hjem for å bli kjent med bilen :)   

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

maruch

Sant. Selv kjøpte min med andre sett av hjul for 240k
Kia Soul EV 2017
Nissan Leaf 2011 - ikke lengre

Roy Aasen

#3
På tok for dyrt!  Betalte knapt 270000 for sort exclusive med panorama og vinterhjul. Kia forhandleren nærmest meg ville ha 290000..så det er bare å ta telefonen i bruk. Finnes jo nok av bilforhandlere som selger Soul og andre elbiler.


Roy Aasen

I utgangspunktet ingen forskjell. Men det er greit å dobbeltsjekke at varmepumpe og batterivarmer er på plass.
Meg bekjent gir såkalt gråimport gir ingen begrensinger på garantier.

dalfjell

#6
Da skal jeg forhøre meg med andre forhandlere. Prøvekjørte den nye Nissan Leaf i går, og det er en god bil, men ganske kjedelig etter min mening. Soul har mer karakter :) Må tenke noen dager før jeg bestemmer meg.

Frode Størseth

266.900kr hos Kia.no er uten metallic, vinterhjul/grunnpakke , gummimatter,antirusbehandling, og lokal frakt.
Gråimport kan heller ikke sammenlignes direkte da både produkt og rettigheter kan variere.

Moas

#8
Sitat fra: dalfjell på tirsdag 21. august 2018, klokken 07:53
Da skal jeg forhøre meg med andre forhandlere. Prøvekjørte den nye Nissan Leaf i går, og det er en god bil, men ganske kjedelig etter min mening. Soul har mer karakter :) Må tenke noen dager før jeg bestemmer meg.
Prøv å juster rattet på Leafen først. Å nei det gikk ikke på Leafen. Skinn på setene på Soulen er av ypperste kvalitet. her har du mulighet til å se forskjellen i praksis. Ikke bare når det er sommer på rundt +10'c men også i -20'c og +20'c med opptil 5-6 raskere hurtiglading enn Leaf.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#9
Sitat fra: Moas på torsdag 23. august 2018, klokken 00:00
... Skinn på setene på Soulen er av ypperste kvalitet. her har du mulighet til å se forskjellen i praksis.

Skinnet på Soul er av elendig kvalitet. Har måtte skiftet på førersetet etter bare 15.000, nå blir det snart passasjersetet sin tur. Positive er at Kia Norge tar dette på garantien, men ikke prøv å gi inntrykk av noe som ikke stemmer!

Roy Aasen

Sitat fra: Frode Størseth på onsdag 22. august 2018, klokken 23:51
266.900kr hos Kia.no er uten metallic, vinterhjul/grunnpakke , gummimatter,antirusbehandling, og lokal frakt.
Gråimport kan heller ikke sammenlignes direkte da både produkt og rettigheter kan variere.

Sjekke litt...så er du sikker på av produktet er likt. Rettigheter er nøyaktig de samme!

Usikker

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 23. august 2018, klokken 00:03
Skinnet på Soul er av elendig kvalitet. Har måtte skiftet på førersetet etter bare 15.000, nå blir det snart passasjersetet sin tur. Positive er at Kia Norge tar dette på garantien, men ikke prøv å gi inntrykk av noe som ikke stemmer!

Noe spesielt som ryker eller går istykker ?
Har 2 personer  inn og ut av min nå i 1 år og 2 månder, 22500km og ser ikke slitemerker noen plass.
Brukes daglig til/fra jobb + mye annen kjøring
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Det er vel ikke primært kjørelengde og tid som bestemmer hvor mye man sliter på setene, men hvor ofte man setter seg inn i bilen? Pluss litt hva man har på seg. Lærbelter fulle av nagler, for eksempel, kan sikkert være harde for ethvert sete.

For meg som vanligvis driver mest langkjøring, har ikke slitasje vært noe problem. Men hvis du kjører et titalls småturer daglig, så er det klart at det sliter mye mer på setene.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA